Nieuws
Horizon forbidden West

Horizon Forbidden West-patch voegt VRR en 120 hz-modus toe

Inclusief ‘Balanced’ 40 hz-modus

Geschreven door Marvin Toepoel op
Er is een nieuwe update voor Horizon Forbidden West toegevoegd die onder andere ondersteuning voor monitoren met variable refresh rate (VRR) toevoegt.

De kersverse patch is patch 1.17. Nieuw is de variable refresh rate-ondersteuning; met VRR worden de beeldjes per seconde van de game gesynchroniseerd met de beeldjes per seconde die de monitor kan laten zien, waardoor er in theorie minder vaak een dip in framerate en andere grafische problemen te zien zouden moeten zijn. Ook moet het de dynamische resolutie op 60 hz verbeteren.

Ook is er een een ‘HFR’-modus (high refresh rate) toegevoegd voor 120 hz-monitoren, die mikt op een verversingssnelheid van tussen de 60 hz en 120 hz. Er zit ook een ‘Balanced’-modus bij, die mikt op 40 hz voor monitoren die dat ondersteunen.

De patch, die te downloaden is op zowel PS4 als PS5, verbetert verder nog een scala aan problemen, zoals crashes. Ook zijn verscheidene bugs in enkele hoofd- en zijmissies verbeterd, bijvoorbeeld het niet-updaten van de doelstellingen van de missies. Tot slot zijn er nog fixes voor wereldactiviteiten, de machines in de game, wapens, de user interface en lokalisatie-problemen doorgevoerd. Bekijk de volledige lijst met patch notes hier

Bron: Reddit

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix stelt Forspoken uit naar 24 januari 2023 Britse waakhond start onderzoek naar Activision Blizzard-overname Microsoft
35

Reacties op: Horizon Forbidden West-patch voegt VRR en 120 hz-modus toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tyranus

    • 6 juli 2022 17:45
    Miss komt het nu eens in een staat dat het goed speelbaar is, de staat waarin het gold is gegaan was erbarmelijk

    EA was ervoor afgebrand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 juli 2022 18:39
    @Tyranus dat viel wel mee, was wel wat pop in maar game was prima speelbaar. Snap deze updates nooit echt na release heb een tv die het allemaal kan maar denk niet dat ik de game nog keer oppak vond deel 1 kwa verhaal leuker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 6 juli 2022 18:58
    @Tyranus
    Geen idee waar je het over hebt, nergens last van gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    water

    • 6 juli 2022 19:19
    @The_Stifmeister ik dus ook niet, gevalletje mierenneuken denk k

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 6 juli 2022 19:39
    @The_Stifmeister

    Trillende / schimmering planten en gras
    Rook en andere partijen effecten in performance mode, gewoon mega irritant ! overall een soft beeld in performance mode en geen locked 60

    Vliegende armen wat opeens een hele robot word als je dichterbij komt, en nog meerdere bugs met missies zoals bv hier ook genoemd niet verder komen met de doelstellingen

    Zal vast allemaal opgelost zijn , maar ook deze game was waardeloos op release

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CantbanDonPreup555

    • 6 juli 2022 20:28
    @Tyranus Nooit last van gehad, Nogmaals dat is alleen bij sommige old school led gebruikers voorgekomen, Nooit shimmering gezien.

    Als mensen willen genieten van Current gen consoles en het bedrag willen aftikken moeten ze ook bereid zijn af te tikken voor een Oled of beter, en anders niet zeuren over de performance.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 7 juli 2022 07:58
    @CantbanDonPreup555

    Ik heb beide tv's ( oled op slaapkamer en qled in woonkamer en op beide was het beeld hetzelfde , verkoop geen onzin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 6 juli 2022 20:28
    @Tyranus wat voor tv gebruik je? Geen van m'n maatjes heeft dit meegemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 7 juli 2022 07:41
    @san5324

    Het merk tv en techniek van de tv is irrelevant het is een probleem in de beeldverwerking van de game
    1800p checkerbord met wat rare reconstructie erover heen

    Dan krijg je schimmeringen in beeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 7 juli 2022 09:41
    @Tyranus ik weet het niet maar ik heb de game bij verschillende mensen gezien en daar was geen issue.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 6 juli 2022 19:26
    @Tyranus

    Welke game heb jij zitten spelen dan want blijkbaar heb jij geen Horizon forbidden west gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 6 juli 2022 19:44
    @coola

    Ja , jij speelt sowieso altijd de special coola editie , of hebt wel hele lage standaarden. Of wilt het niet zien.

    Er zijn genoeg games waaronder AC die vol met problemen zitten, en je gewoon een beta tester bent, in de hoop dat ze de rotzooi oplossen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HerrHerzeleid

    • 7 juli 2022 03:10
    @Tyranus,
    Je hebt gewoon gelijk Tyranus. Mensen die niet zien dat de game bij launch technisch niet af was, zijn blind. De performance mode was echt heel lelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 juli 2022 07:29
    @HerrHerzeleid
    Ja tuurlijk, het ligt aan al die andere mensen. Ik heb echt nergens last van gehad. Heb in quality mode gespeeld, met een gloednieuwe OLED, en ik heb serieus niks gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 7 juli 2022 07:44
    @The_Stifmeister

    het model en merk tv heeft hier echt niks mee te maken, lachwekkend dat je dit even moet melden, zegt dus genoeg over je algemene kennis van zaken van beeldverwerking in game engines.

    Ik heb de comment van herzeleid gelezen en dat is inderdaad wat ik bedoel.

    En als je dat niet ziet in performance mode ben je blind,

    En ik heb geen nieuwe console en tv voor 30 fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 juli 2022 08:29
    @Tyranus
    Zucht…..wat ben je toch dom. Ik reageer geen eens op jou, maar op HerrHerzeleid. Ik citeer;

    De 30fps mode was op mijn C7 OLED enorm stotterig.

    Vandaar mijn reactie dat het op mijn OLED prima werkt en HET DUS NIET AAN JE TV LIGT. Moeilijk he, lezen. Sta je dan, met je grote bek en je totaal onterechte aanval. Sukkel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 7 juli 2022 08:55
    @The_Stifmeister

    Jij gaat gewoon op mijn negeer filter
    Volgens mij heb je ook het IQ van een stiffmeister .. met je sukkel enzo getuigd van goed karakter.. succes met anderen irriteren klein kind

    En spaar je de moeite ik heb een script vanaf nu zie ik niks meer van jouw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 juli 2022 09:05
    @Tyranus
    Ik zou inderdaad ook niet meer inhoudelijk reageren als ik onder 1 artikel 2 keer op mijn nummer zou worden gezet.

    Met je script.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 7 juli 2022 09:46
    @The_Stifmeister lekker negeren joh ik had na 2 berichten al door dat het een ongelofelijke kneus is. Hij en PietS mogen van mij echt een Ban krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 juli 2022 11:02
    @Roy36NL

    Betrek mij hier niet bij, fanRoy36NL.