De kersverse patch is patch 1.17. Nieuw is de variable refresh rate-ondersteuning; met VRR worden de beeldjes per seconde van de game gesynchroniseerd met de beeldjes per seconde die de monitor kan laten zien, waardoor er in theorie minder vaak een dip in framerate en andere grafische problemen te zien zouden moeten zijn. Ook moet het de dynamische resolutie op 60 hz verbeteren.
Ook is er een een ‘HFR’-modus (high refresh rate) toegevoegd voor 120 hz-monitoren, die mikt op een verversingssnelheid van tussen de 60 hz en 120 hz. Er zit ook een ‘Balanced’-modus bij, die mikt op 40 hz voor monitoren die dat ondersteunen.
De patch, die te downloaden is op zowel PS4 als PS5, verbetert verder nog een scala aan problemen, zoals crashes. Ook zijn verscheidene bugs in enkele hoofd- en zijmissies verbeterd, bijvoorbeeld het niet-updaten van de doelstellingen van de missies. Tot slot zijn er nog fixes voor wereldactiviteiten, de machines in de game, wapens, de user interface en lokalisatie-problemen doorgevoerd. Bekijk de volledige lijst met patch notes hier.
Reacties op: Horizon Forbidden West-patch voegt VRR en 120 hz-modus toe
Tyranus
EA was ervoor afgebrand
hulstpower
The_Stifmeister
Geen idee waar je het over hebt, nergens last van gehad.
water
Tyranus
Trillende / schimmering planten en gras
Rook en andere partijen effecten in performance mode, gewoon mega irritant ! overall een soft beeld in performance mode en geen locked 60
Vliegende armen wat opeens een hele robot word als je dichterbij komt, en nog meerdere bugs met missies zoals bv hier ook genoemd niet verder komen met de doelstellingen
Zal vast allemaal opgelost zijn , maar ook deze game was waardeloos op release
CantbanDonPreup555
Als mensen willen genieten van Current gen consoles en het bedrag willen aftikken moeten ze ook bereid zijn af te tikken voor een Oled of beter, en anders niet zeuren over de performance.
Tyranus
Ik heb beide tv's ( oled op slaapkamer en qled in woonkamer en op beide was het beeld hetzelfde , verkoop geen onzin
san5324
Tyranus
Het merk tv en techniek van de tv is irrelevant het is een probleem in de beeldverwerking van de game
1800p checkerbord met wat rare reconstructie erover heen
Dan krijg je schimmeringen in beeld
san5324
coola
Welke game heb jij zitten spelen dan want blijkbaar heb jij geen Horizon forbidden west gespeeld.
Tyranus
Ja , jij speelt sowieso altijd de special coola editie , of hebt wel hele lage standaarden. Of wilt het niet zien.
Er zijn genoeg games waaronder AC die vol met problemen zitten, en je gewoon een beta tester bent, in de hoop dat ze de rotzooi oplossen
HerrHerzeleid
Je hebt gewoon gelijk Tyranus. Mensen die niet zien dat de game bij launch technisch niet af was, zijn blind. De performance mode was echt heel lelijk.
The_Stifmeister
Ja tuurlijk, het ligt aan al die andere mensen. Ik heb echt nergens last van gehad. Heb in quality mode gespeeld, met een gloednieuwe OLED, en ik heb serieus niks gezien.
Tyranus
het model en merk tv heeft hier echt niks mee te maken, lachwekkend dat je dit even moet melden, zegt dus genoeg over je algemene kennis van zaken van beeldverwerking in game engines.
Ik heb de comment van herzeleid gelezen en dat is inderdaad wat ik bedoel.
En als je dat niet ziet in performance mode ben je blind,
En ik heb geen nieuwe console en tv voor 30 fps
The_Stifmeister
Zucht…..wat ben je toch dom. Ik reageer geen eens op jou, maar op HerrHerzeleid. Ik citeer;
Vandaar mijn reactie dat het op mijn OLED prima werkt en HET DUS NIET AAN JE TV LIGT. Moeilijk he, lezen. Sta je dan, met je grote bek en je totaal onterechte aanval. Sukkel.
Tyranus
Jij gaat gewoon op mijn negeer filter
Volgens mij heb je ook het IQ van een stiffmeister .. met je sukkel enzo getuigd van goed karakter.. succes met anderen irriteren klein kind
En spaar je de moeite ik heb een script vanaf nu zie ik niks meer van jouw
The_Stifmeister
Ik zou inderdaad ook niet meer inhoudelijk reageren als ik onder 1 artikel 2 keer op mijn nummer zou worden gezet.
Met je script.
Roy36NL
PietS.
Betrek mij hier niet bij, fanRoy36NL.