Nieuws

Horizon Forbidden West krijgt Pride-gezichtsverf door nieuwe update

Update is vandaag beschikbaar

Geschreven door Marvin Toepoel op
Update 1.18 van Horizon Forbidden West verbetert bugs rondom enkele quests en wereldactiviteiten, en geeft Aloy de mogelijkheid om Pride-gezichtsverf te gebruiken.

De nieuwe Mark of Pride-cosmetic geeft Aloy gezichtsverf in de kleuren van de Pridevlag, ter viering van de lhbti-community. Die gezichtsverf is in-game te krijgen bij Painters in Scalding Spear, Thornmarsh en The Bulwark. Het is de enige content-toevoeging in update 1.18, want de rest van de veranderingen bestaat uit het oplossen van bugs en het verbeteren van prestaties.

Zo is een bug die voor zwevende wapens zorgt in de cutscene van de missie The Embassy opgelost, en worden enkele bugs in de hoofdmissies Faro’s Tomb en The Kulrut verholpen. Ook is een bug weggewerkt die ervoor zorgt dat spelers niet in of uit The Base konden komen.

Een bug die ervoor zorgt dat spelers bij het opstarten van het spel via een Activity Card een New Game Plus starten, is ook verholpen, evenals een bug die ervoor zorgt dat Aloy niet volledig haar HP terugkrijgt via Auto Heal. Het moet tevens minder vaak voorkomen dat Aloy onder de vloer terechtkomt of vast komt te zitten in objecten in de omgeving.

De volledige lijst met aanpassingen is te lezen op Reddit.

Bron: Guerrilla Games (Reddit)

Dit artikel delen:

Lees meer

LG onthult zelf ook buigbaar Flex-oledscherm Ubisofts educatieve gitaarspel Rocksmith+ komt volgende week uit
37

Reacties op: Horizon Forbidden West krijgt Pride-gezichtsverf door nieuwe update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MissMeNL

    • 31 augustus 2022 17:03
    Laat de woke berichten maar weer komen.

    Dacht eerst wat is price hahaha. Typ foutje dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 31 augustus 2022 17:05
    Ugh, moet dat nou al die "Price" onzin. Heb er niks op tegen hoor maar voelt zo geforceerd, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 31 augustus 2022 19:04
    @Markus88
    Is het ook, voegt helemaal niks toe in dit spel. Maarja wel weer nieuwswaardig dus extra publiciteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 1 september 2022 01:31
    @Fr3nzy nouja, het voegt dus een facepaint toe :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 1 september 2022 12:45
    @Breadpit
    Haha touche

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 31 augustus 2022 17:07
    In de koppen staat echter 'Price' in plaats van 'Pride'. Foutje, bedankt? ;-)

    Ik wist echter niet dat er een ingame lhbt-community in het spel was (ken het spel namelijk verder niet echt), met zelfs dezelfde symboliek als hier in het echte leven. Maar blijkbaar wel dus. Good for them dan; altijd aardig als in een spel je eigen gemeenschap of bevolkingsgroep op mooie, natuurlijke wijze in de lore en de game world verwerkt is.
    Tenminste, daar ga ik dan vanuit, omdat ik over het spel en haar lore voornamelijk lovende kritieken hoor.

    Of heeft het teken ingame soms een andere of uberhaupt geen betekenis, zodat het eigenlijk helemaal geen Pride-teken is, maar gewoon een schildering met regenboogkleuren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Marvin_Toepoel

    • 31 augustus 2022 17:25
    @Robert-Frans Haha, de Pride-gezichtsverf kost gelukkig niets. Geen idee waar dat fout ging, maar heb het aangepast. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 31 augustus 2022 17:47
    Was al een koet game kan dit er ook nog bovenop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 31 augustus 2022 18:13
    Alles willen ze tegenwoordig doordrukken.

    Mijn gedachten gang ga je i.i.g. niet veranderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MeneerAert

    • 31 augustus 2022 20:38
    @TheDeeGee Misschien is dit wel precies hoe ze willen dat je denkt

    *insert x-files theme*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 31 augustus 2022 18:31
    Goed nieuws! Ik stoorde me al ontzettend aan het gemis hiervan in de originele release. Ik bedoel: come on, hoe kun je nu een spel uitgeven over inheemse bevolkingen zonder oog te hebben voor pride uitingen?!
    Overigens mis ik nog wel gezichtsverf in de kleuren van de Nederlandse vlag. Ik voel me zeer buitengesloten door de makers van Horizon Forbidden West en dat doet best wel zeer…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 31 augustus 2022 18:36
    @Michael-Raymond-Clayton

    Ik wil Face paint in de stijl van de rising sun flag

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 31 augustus 2022 18:40
    @coola gelijk heb je! En kan dat niet?! Schandalig. Misschien moeten we Guerilla gaan cancelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 1 september 2022 08:05
    @coola Zal niet zo snel gebeuren omdat in een groot deel van Azie deze vlag hetzelfde inhoud als die ene met een swastika in europa

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 31 augustus 2022 19:28
    @Michael-Raymond-Clayton Doe mij maar een geel-witte gezichtsverf, dus de kleuren van de Vaticaanse vlag. Tijd voor een ouderwetse kruistocht daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 1 september 2022 08:18
    @Michael-Raymond-Clayton wel dan gelijk de Nederlandse vlag op de kop. Voor de boeren. Het is immers een Nederlandse studio.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grotespeler

    • 31 augustus 2022 20:18
    Na het coronavirus hebben we nu te maken met het regenboog virus!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 31 augustus 2022 21:11
    Als je je hier druk om kunt maken dan ben je toch wel zo onbeschrijfelijk zielig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 1 september 2022 08:28
    @The_Stifmeister Precies. Wat maakt het uit, het is een optie maar wel een mooi statement.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 31 augustus 2022 22:16
    Ok.