Nieuws
cyberpunk 2077

Hoofdverhaal Cyberpunk 2077 is korter dan dat van The Witcher 3

Zo kunnen meer mensen het spel uitspelen

Geschreven door Michel Musters op
Cyberpunk 2077 krijgt een korter hoofdverhaal dan The Witcher 3: Wild Hunt, de vorige grote rpg van ontwikkelaar CD Projekt Red.

Dat meldde ontwikkelaar Patrick K. Milles tijdens de post-show van de derde episode van Night City Wire die dit weekend werd uitgezonden.

Volgens hem is dit gedaan omdat weinig mensen het verhaal van The Witcher 3 hebben uitgespeeld. "Het hoofdverhaal van Cyberpunk 2077 is iets korter dan die van The Witcher 3. We kregen veel klachten dat het verhaal van The Witcher 3 te lang was. Wanneer we kijken naar de cijfers, zien we dan veel mensen heel ver in het spel zijn gekomen, maar het nooit hebben uitgespeeld. We willen dat je het volledige verhaal ziet, dus het verhaal (van Cyberpunk 2077) is iets korter, maar er is veel te doen. Ik heb geen indicatie van hoelang je bezig bent als je alles in de game wil doen."

Hoewel Cyberpunk 2077 dus sneller uitgespeeld kan worden dan The Witcher 3, kunnen spelers vele tientallen uren in de game stoppen om alles te zien. The Witcher 3 kon in zo'n vijftig uur worden uitgespeeld, maar door alles te doen waren spelers meer dan 150 uur bezig.

Cyberpunk 2077 komt op 19 november uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One. Het spel is dan ook op de next-gen consoles speelbaar. Uiteindelijk moet er ook een gratis update voor de game op next-gen consoles uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Amiibo gebaseerd op Monster Hunter Rise onthuld Sony zaait chaos met PS5-preorders - Gamer.nl Podcast 298
18

Reacties op: Hoofdverhaal Cyberpunk 2077 is korter dan dat van The Witcher 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowKiller

    • 21 september 2020 08:26
    Size doesn't matter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 21 september 2020 09:39
    dat is prima zolang de kwaliteit hoog is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 21 september 2020 10:19
    Size does matter. Maar in deze game wil je gewoon de tijd nemen om te kijken, rond te lopen, te ontdekken en om gewoon rare shit te proberen. Als je hier doorheen rent om het verhaal af te maken is het gewoon echt zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 september 2020 10:27
    Het verhaal van The Witcher vond ik persoonlijk aan het einde ook ietwat te lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 21 september 2020 10:41
    "We kregen veel klachten dat het verhaal van The Witcher 3 te lang was" - ik lees: "mensen hebben steeds minder geduld".

    Maar de honderd uren aan extreem vergelijkbare "go to X, activate witcher senses, follow marked path, kill entity" side quests waren geen probleem dan :/ Daar had ik nou persoonlijk wat kamervragen over, niet over het feit dat de game een daadwerkelijk verhaal te vertellen heeft en daar de tijd voor neemt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • calivaty

    • 21 september 2020 12:14
    Witcher 3 staat in de top van mijn beste games die ik ooit gespeeld heb. Toch heeft het mij jaren geduurd voordat ik hem uit heb gespeeld.

    Wellicht komt het omdat ik iets ouder word en mijn aandacht er minder beter bij kan houden. Wellicht komt het omdat er zoveel games uitkwamen dat ik deze steeds naar achteren schoof. En/of omdat het hoofdverhaal erg lang was en ik afdwaalde door alle side content.

    Na een break van ruim 1,5 jaar heb ik hem dit jaar eindelijk uit ;) Ik snap de ontwikkelaars dus wel. Iets korter en krachtiger. Ik zit er klaar voor op 19 november.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 21 september 2020 12:18
    @calivaty Ik heb 'm nooit uitgespeeld. Toch vond ik het een goede game. Ik ben gewoon na al die jaren gamen op het punt dat een game me echt bij m'n ballen moet grijpen wil ik 'm uitspelen. Vroeger hield ik enorm van gigantische open werelden, maar daar ben ik vanaf gestapt. Ik weet nog toen Dragon Age Inquisition uitkwam.. Ik bestelde de game, had er echt zin in, tot ik na de intro met m'n paard bovenop een berg stond en die gigantische map zag. Ik opende de map via het menu, en zag hoe gigantisch het was. Het demotiveerde me zo erg dat ik de game afsloot en weer CoD multiplayer startte xD. De game pakte me gewoon niet genoeg om er zoveel moeite en tijd in te stoppen. In WoW, GTA of RDR2 heb ik er geen problemen mee. In Cyberpunk gaat het ook geen probleem zijn. Deze werelden zijn het echt waard om langdurig te bezoeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 21 september 2020 12:32
    Ik vond de Witcher 3 niet te lang, maar het einde van het verhaal was voor mij gewoon wat minder sterk dan het begin. Had meer plezier in een groot deel van de sidequest en in de DLC storylines.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 21 september 2020 13:57
    Is natuurlijk het slechtste argument wat je kan bedenken…. "mensen spelen het niet uit dus het is te lang"….
    Dat ligt aan die mensen, niet aan het spel…
    Volgens mij ligt het percentage uitspelen van het gemiddelde spel sowieso niet veel hoger dan 30 %, dus dat zegt gewoon meer over de mensen dan over het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 21 september 2020 14:10
    @oropher Dus als het spel te kort is dan ligt het ook aan de mensen en niet aan het spel omdat iedereen te snel het verhaal doorspeelt?

    Voor mij ligt het wel aan het spel, na ongeveer 20 uur de main story te volgen moet het eind wel in zicht zijn anders raak ik mijn intresse kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 september 2020 14:20
    @MelvinChowder Ik heb dus precies hetzelfde, maar dan al na 10 uur. Games zitten veel te vol met van A naar B lopen om mijn interesse vast te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 21 september 2020 16:15
    @MelvinChowder
    Waarom raak je je interesse kwijt dan?
    Het is niet alsof de kwaliteit van het verhaal veel slechter werd, dus de conclusie is gewoon dat jij jezelf te snel verveeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 21 september 2020 16:22
    @oropher Vind jij dat ik het na 20 uur gezien te hebben dat ik me te snel verveel? Ik vind dit wel een erg overdreven conclusie van jou aangezien een gemiddelde game wel binnen 20 uur uit te spelen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 21 september 2020 16:57
    @MelvinChowder
    Witcher is geen gemiddelde game maar een adembenemend meesterwerk.
    En hopelijk geld dat ook voor CBP2077
    Maar als ze met dit soort statements komen, denk ik dat ze wat aan visie zijn verloren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 22 september 2020 12:12
    @oropher Hoop het ook voor Cyberpunk2077, maar ik denk dat het wel goed zit ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 21 september 2020 16:27
    Prima. Het hoofdverhaal van The Witcher 3 was dan ook bar weinig aan en veel te lang uitgerekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kamigot

    • 22 september 2020 08:36
    Ik heb Witcher 3 op de swicth uitgespeeld in een paar maanden tijd. Ik vond de hoofdverhaallijn juist aan de korte kant, maar dat komt misschien omdat ik net uit DQ11 kwam dat voor mij veel langer leek te duren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ScavX

    • 22 september 2020 10:39
    Ze hebben daarentegen wel al eerder gezegd, dat hoewel de main story iets korter is dan die van The Witcher 3, het niet zegt dat de game al met al korter is. Sterker nog, de game kan door meer side missions/activities en de replayability uiteindelijk veel groter zijn. We gaan het wel zien over twee maanden!