Nieuws

Hoofdrolspeler Quantum Break zou graag vervolg op game zien

Origineel verscheen in 2016 op pc en Xbox One

Geschreven door Michel Musters op
Shawn Ashmore, de acteur die de rol van hoofdpersonage Jack speelde in Quantum Break, zou graag een vervolg op de game gemaakt zien worden.

Dat laat hij weten op Twitter. Op het social mediaplatform werd de vraag gesteld of er een vervolg op de game moet komen, waarop Ashmore met een duimpje omhoog reageert.

De positieve reactie van Ashmore betekent natuurlijk niet dat er ook daadwerkelijk een vervolg op Quantum Break in de maak is. De in 2016 verschenen Xbox One- en pc-game werd ontwikkeld door Remedy Entertainment, ook bekend van Control. Dat bedrijf werkt op dit moment aan een vervolg op Alan Wake en meerdere Control-games.

Quantum Break viel vooral op doordat het actievolle gameplay combineerde met live-action 'afleveringen' van een in-game televisieserie, waarin de acteurs echt te zien waren - en dus niet alleen hun digitale versie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Steamworld-ontwikkelaar hint naar aanstaande aankondiging The House of the Dead: Remake deze vrijdag naar PlayStation 5
10

Reacties op: Hoofdrolspeler Quantum Break zou graag vervolg op game zien

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • JustlikeNiko

    • 17 januari 2023 11:17
    Dit bericht heeft wat weinig om het lijf. Een duimpje omhoog van een acteur in een game? Wat vindt Microsoft hier bijvoorbeeld van? Dat is de partij die de rechten bezit, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 17 januari 2023 11:23
    Ik ben het eens, het verhaal laat het lot van Beth Wilder in de lucht hangen. Daarnaast is het gevaar van het end-of-time scenario nog niet geweken. Paul Serene en Jack Joyce dachten uiteindelijk dat het om de een of andere reden zich eerder voltrok dan in eerste instantie gepland, vandaar de gebeurtenissen in de game. Maar die gebeurtenissen waren uiteindelijk een onvoorzien scenario, de ramp die Serene zag ligt nog steeds in de toekomst zoals hij voorzag.

    Voorwaarde is wel:
    Remedy gaat met een eventueel vervolg aan de slag.
    Remedy krijgt de rechten terug.
    QB en QB2 worden onderdeel van het Wake-universum (Alan Wake & Control), zoals vage hints al deden vermoeden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 14:21
    @Ashalar Als Remedy met een vervolg aan de slag gaat maakt het toch niet uit of die rechten van Remedy zijn of van Microsoft voor hoe goed die game zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 17 januari 2023 15:00
    @fonsrutte Remedy kent zijn eigen engine het este. En denk dat Sam Lake, hoofd schrijver van Remedy, als geen ander weet waar get verhaal naartoe moet gaan. Helaas: rechten op de IP liggen bij Microsoft. Die partnerschap is er miet meer. Toch geloof ik dat Remedy de juiste speler is om het verhaal weer op te pakken.
    En mijn wens om QB in te laten haken op de Wake-verse maakt alleen kans als Remedy over de volledige rechten beschikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2023 15:20
    @Ashalar Maar het is niet onmogelijk dat Microsoft Remedy hier weer voor inschakelt toch?
    Al lijkt die kans wel wat kleiner met de hoeveelheid studio's die microsoft bezit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 17 januari 2023 11:42
    Vond het een toffe game 2x uitgespeeld op de pc. Wel erg veel vertraging door alle hints en emails die je kon vinden en waar hele toffe stukken verhaal in zaten, dit zat mij de pacing wat in de weg. Ook vond ik de movement wat log er zat een kleine delay tussen op de knop drukken en de powers. Maar verder heerlijk van genoten en ik was best blown away toen ik het dagboek van beth vond en dat je haar de 2e keer tegenkomt. Tof verhaal vette graphics, en wat blijft remedy toch meester in de particle effects. Kijk nu vooral uit naar de max payne 1 en 2 remake. Chagrijnige mannen die boos en in de put zitten en op alles willen schieten blijven mijn favo anti helden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 januari 2023 14:17
    Graag! Wat een enorm toffe game was dit. Baalde er ook enorm van dat het zo matig ontvangen werd. Dus laat deel 2 maar komen. Multi platform of niet interesseert me niet, iedereen mag van deze franchise genieten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 17 januari 2023 14:59
    OF gewoon een nieuwe game met een nieuwe wereld, nieuwe personages en een nieuw verhaal. Daar zijn ze bij Remedy toch niet slecht in, dus waarom mensen weer volop in de sequelitis moeten opgaan…

    Alan Wake 2 is een leuk idee hoor, maar ik heb echt zo'n onderbuik gevoel dat het verwachtingen niet waar gaat kunnen maken. Ik hoop dat ze dit keer voor een Twin Peaks setting gaan in plaats van een Stephen King setting, dan is het tenminste nog enigszins vers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RedBiohazzerd

    • 17 januari 2023 15:39
    @gimbal2 Je doet nu net een beetje alsof alle sequels slecht zijn, maar dat is echt totaal niet het geval. Ik kan namelijk zo 20 goeie sequels op noemen, die zelfs beter zijn dan het origineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 18 januari 2023 08:15