Het zijn zware tijden geweest voor Homeworld fans. Zo zou er eerst een vervolg van de 3D space RTS komen, wat later weer onzeker was. Maar aan de onzekerheid lijkt een eind te komen, want Homeworld 2 zou dit jaar moeten uitkomen. Dit deel gaat verder met de strijd van de Hiigarans om te overleven. Er is namelijk een nieuwe, verbitterde vijand op het strijdtoneel verschenen. GS: How will the single-player campaign work? Can it be played from the perspective of just one side? Can you carry units over from one mission to the next, as in the first game? DI: Homeworld 2's epic story draws the player into the conflict on the side of the hiigarans. We're saving the other side of this story for an expansion pack. The persistent-fleet concept is still used, but we've modified the implementation so you won't have to go back a few missions if you're unsuccessful in preserving enough ships from mission to mission. We found it was important to the gameplay since it created a sense of ownership and familiarity in the single-player experience. Relic is echter niet alleen met Homeworld 2 bezig geweest. Onlangs kwam Impossible Creatures uit en producer Dan Irish laat in dit interview weten dat Homeworld 2 een aantal dingen "leent" van IC, zoals de explosies.