Kaz Hirai, directeur van Sony Computer Entertainment, heeft tijdens een presentatie op de CES 2009 verteld dat de bèta Home inmiddels 3,4 miljoen keer gedownload is. Ook zijn er miljoenen producten in Home verkocht, van kleren voor de avatars, tot meubels en licenties voor clubs.

Ondanks deze cijfers kan Home niet onvoorwaardelijk een succes genoemd worden. Er is op dit moment nog veel kritiek op de sociale game van Sony. Zo wordt er op verschillende websites gesproken over seksuele intimidatie door bezoekers aan Home en een gebrek aan inhoud. Allemaal dingen  waarvoor Sony verbetering belooft, Home is dan ook nog een bèta.

Sinds het begin van de ontwikkeling zijn ontwikkelaars ook niet altijd even enthousiast geweest, zo melden lead programmer Mitch Goodwin en game director Peter Edwards van Home in een interview met Develop. Het is een golfbeweging geweest en de twee ontwikkelaars vinden dan ook dat Home te vroeg is aangekondigd.

Tijdens de GDC 07 werd Home voor het eerst getoond. Toen was het echter al lang in ontwikkeling. Vier en een half jaar geleden werd er gestart met de ontwikkeling van Home. Destijds stond het programma nog gepland als een lobby voor de PlayStation 2-titel The Getaway: Black Monday