Hollywood technieken voor DTM Race Driver | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dat films en games steeds dichter bij elkaar komen was al duidelijk met alle bioskoopreleases gebaseerd op bekende computerkarakters en series. Maar dat dit ook andersom kan, wil Codemasters bewijzen met de nieuwste editie in de succesvolle TOCA raceserie: DTM Race Driver.

Aangezien DTM één van de eerste realistische racegames is met een heus plot, bedachten de makers dat ze voor het maken van dit verhaal gebruik moesten maken van de laatste motion capture technieken. Hiervoor werd een bekende mocap studio in New York gebruikt, dezelfde die verantwoordelijk was voor de caps van de film 'Final Fantasy: The Spirits Within'.

Het verschil tu en game- en filmcapturese ies wordt in het persbericht als volgt beschreven:De bewegingen van de personages zijn opgenomen met volledige casts acteurs tegelijk. Ook is hun spraak tegelijkertijd opgenomen.

Dit is de standaardprocedure bij een filmproductie, maar een stijlbreuk wat MoCap in games betreft. Meestal wordt MoCap toegepast op één acteur tegelijk, waarna de scène vervolgens gemonteerd wordt. Elke scène is gemaakt met een bewegingsanalyse-systeem met 16 camera's in een opnamestudio in Long Island, New York.

De MoCap-scènes van DTM Race Driver worden live gespeeld, zodat de wagen waar de gamer net mee heeft gereden ook in de scène kan worden opgenomen. Hierdoor wordt het verhaal veel persoonlijker en sluit het beter aan bij de laatst gereden race.Voor wie meer wil weten over DTM Race Driver kan naar de Nederlandstalige site surfen of een bezoekje brengen aan het persgedeelte.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou