Nieuws
hogwarts legacy

Hogwarts Legacy-video toont winterse in-game wereld

Een late wintermiddag

Geschreven door Jari Klapwijk op
Ontwikkelaar Avalanche Software heeft een Hogwarts Legacy-video uitgebracht waarin de winterse wereld van het spel te bewonderen is.

De video is de derde in een reeks met rustgevende video's van Hogwarts Legacy. Eerder kwam er al video uit over een regenachtige lentenacht en werden er haardvuurvideo's uitgebracht. De nieuwe video is hieronder te bekijken.

Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1890 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.

De Harry Potter-game komt op 10 februari 2023 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc uit. Hogwarts Legacy komt voorts op 4 april voor PlayStation 4 en Xbox One uit en op 25 juli voor Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Persona 6 en Persona 3-remake worden mogelijk in de zomer onthuld Thunderful Games onthult maandag toekomst Steamworld
22

Reacties op: Hogwarts Legacy-video toont winterse in-game wereld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 22 januari 2023 13:23
    Wat een bak met sfeer. Dit gaat een top game worden. Kan niet wachten tot 7 februari

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 22 januari 2023 14:18
    Ik hoop dat het een top game gaat worden. Maar ik wil eerst de recensies afwachten. Dit omdat de studio zich nog heeft te bewijzen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 22 januari 2023 15:48
    @Snoop213 Denk dat het moeilijk zal zijn om dit te verkloten. En als je een HP fan bent weet ik zeker dat het briljant zal zijn. Kan niet anders, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertjeBadlip

    • 22 januari 2023 17:33
    @Markus88 Dat dachten we van CP 2077 ook :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 22 januari 2023 17:48
    @BertjeBadlip Nouuu, de meeste die goed de lange gameplay trailer hadden bekeken wisten al snel wat ze konden verwachten :P ik heb nu ook een gameplay trailer van HP gezien en lijkt me daar ook vrij duidelijk wat je ongeveer kan verwachten.. Toch? :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 22 januari 2023 19:43
    @Markus88
    Ik zou er niet blind op vertrouwen. Kijk dit dan: shorturl.at/qwRY9
    Natuurlijk hoop ik wel dat het de verwachtingen waar gemaakt worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 januari 2023 19:58
    @worms_master
    Ge-wel-dig die trailer. Iedere keer weer gieren van het lachen als ik die zie. No offence, maar ik snap echt niet hoe mensen nog blind kunnen vertrouwen op gameplay trailers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 januari 2023 20:39
    @The_Stifmeister snap ik dus ook niet, een gameplay trailer is niet meer dan een reclame filmpje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 22 januari 2023 21:17
    @worms_master Hahah! Ik snap je punt, maar de trailer van hogwarts legacy is van een paar maanden geleden, waar je dus vrijwel van kan uitgaan dat dat is wat je zo'n beetje krijgt.. Maar zoals andere ook al aangeven, het kan altijd teleurstellen en 100% vertrouwen op een trailer is natuurlijk niet de smartest move dus dat neem ik terug.

    Neemt niet weg dat ik donders enthousiast ben voor mijn pre-order van HW, vooral na het kijken van de films pas en de laatste gameplay trailer haha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 januari 2023 21:05
    @Markus88

    Teleurstelling is altijd een mogelijkheid. Maar idd de gameplay trailers zien er geweldig uit. En Cyberpunk heeft mij gelukkig nog geen pessimist gemaakt en ik heb nog wel vertrouwen in gameplay videos ( niet elke dev liegt met filmpjes want niet iedereen is cd Projekt Red)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 10:32
    @Markus88 waar ik het meeste issues mee heb is dat dit zonder verhaal mogelijk niks wordt, maar als het wel een verhaal heeft hoe kan het dan zichzelf anders zetten dan bijvoorbeeld een ripoff van HP. Aangezien het toch gewoon op school en omgeving is en er hopelijk toch wel echt een goed verhaal in zit.

    Ik zie namelijk geen leuke game in enkel school volgen. Ook al zullen de echte diepe fans dat als een genot zien ben ik niet dat soort gamer. Ik ben gek op de wizarding World. Maar zonder verhaal zal ik deze mogelijk niet spelen of op de gok. En met verhaal vraag ik me af of het niet heel erg cringy ripoff is.
    Dus dit kan nu net voor mij dan toch behoorlijk easy verknald worden.

    Maar dat is puur voor mij dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 23 januari 2023 13:01
    @watashi wa maurice desu. begrijp ik volkomen. Ik kan daar gelukkig wel plezier uit halen en de wereld zelf, maar snap ook dat andere inderdaad denken "ja dag" haha :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 16:02
    @Markus88

    Ja misschien is dat bij mij ook wel. Sommige games vind ik alleen al goed vanwege de verwondering. Zoals Ghost of Tsushima. Is het verhaal niet van belang.

    Dus misschien oordeel ik te vroeg. Maar ik ben wel tikje sceptisch.

    Wat ik wel moet toegeven is dat de sfeer echt indrukwekkend is. Dus om als leerling door Hogwarts te lopen zal op zich al een beleving zijn,

    Toch houd iets me tegen van pre ordering. Maar kan best zijn als er eenmaal een review is of gewoon als ik de game in de winkel zie dat ik hem dan gewoon koop. Hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 24 januari 2023 10:10
    @watashi wa maurice desu. Begrijpelijk! Had dat ook met GoT. De wereld en mogelijkheden spreek mij gewoon etg aan en wordt al hype als ik er aan denk haha. Ik was niet van plan om te pre orderen, maar op gamer stond opeens een advertentie van Hogwarts en toen heb ik impulsief gekocht haha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 23 januari 2023 10:01
    @Snoop213 Ik zit er hetzelfde in. Avalanche Studios heeft nog niet een trackrecord met games van dit caliber en omvang. Daarom heb ik het nog niet gepreordered (wat ik meest wel leuk vindt als voorpret). Het is een beetje als wat marktplaats zegt. Als iets te mooi is om waar te zijn wees op je hoede ;) Ik hoop wel echt van ganser harte dat deze game datgene wordt waar we allemaal op hopen. Eerst de recensies maar afwachten en dan hopelijk snel spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 januari 2023 10:09
    @gamerlezer

    Als ik de laatste officiele en uitgelekte beelden zie dan stemt mij dat heel erg hoopvol. Ik zie vooralsnog geen reden om over Cyberpunk taferelen te praten ( dat was juist een game waar nu net vlak voor de release alle alarmbellen gingen rinkelen. Bij Hogwarts legacy ontbreken die alarm bellen vooralsnog.). Ik heb zelfs mijn normale pre order gecanceld om voor de deluxe edition te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 23 januari 2023 10:50
    @coola deluxe, nice! Voor mij helaas weinig pc voordelen (wat ik nog steeds raar vind)Het enige wat het wel erg verleidelijk maakt is de 72 uur early access. Maarja dat zou dan in mn werkweek vallen. Das ook weer niet zo handig :) de 10e is mooi begin van het weekend.(als de reviews geen rare verassingen opleveren)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 januari 2023 10:19
    @gamerlezer Inderdaad. Maar ik vind het wel weer een leuke tijd alle reviews van nieuwe game releases.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 22 januari 2023 17:20
    Ik kijk hier wel naar uit. Mijn droom zou zijn het in VR te draaien. Om door de bekende locaties heen te lopen. Maar zal voorlopig wel niet gebeuren. Met een hoop geluk misschien een onofficiele vr mod. Ik ben wel benieuwd of het verhaal ook aan de verwachtingen voldoet aangezien de bekende karakters ontbreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 januari 2023 22:58
    Deze ontwikkelaar heeft nog niks noemenswaardig gemaakt, het ziet er heel goed uit maar ik wacht wel op reviews.