Nieuws

Hogwarts Legacy uitgesteld naar februari 2023

Releasedatum Switch-versie wordt op een later moment onthuld

Geschreven door Michel Musters op
Harry Potter-game Hogwarts Legacy is uitgesteld naar februari 2023.

Dat heeft Warner Bros. vandaag aangekondigd. De game komt nu uit op 10 februari 2023 op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De Switch-versie heeft een andere releasedatum die binnenkort wordt onthuld.

"Het team kan niet wachten tot jullie de game kunnen spelen, maar we hebben iets meer tijd nodig om de best mogelijke ervaring af te leveren", zo leest de tweet.

Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1800 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.

Dit artikel delen:

Lees meer

Alone in the Dark officieel onthuld Bekijk hier om 21:00 uur de THQ Nordic Digital Showcase
23

Reacties op: Hogwarts Legacy uitgesteld naar februari 2023

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lavalera

    • 12 augustus 2022 18:42
    Je vraagt je af welk spel nog wel uit komt dit jaar niet uitgesteld wordt. Het is jammer maar goed het is niet anders liever een afgemaakt spel. Op naar 2023 wat hopelijk een jaar zonder veel delays wordt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 13 augustus 2022 10:39
    @Lavalera Ik zou wel eens willen weten waarom dat is, ik werk zelf in de software industrie (niet als developer, dat laat ik liever aan de slimme mensen over ;) ). Ik merk dat bij het bouwen van systemen vaak zo enorm veel politiek speelt dat het uiteindelijke doel vaak vergeten wordt en daardoor allerlei reboots moeten plaatsvinden, die veel geld, tijd en frustratie kosten. Vind het geen goede ontwikkeling in elk geval. Kijk maar eens naar Starfield; leuke pitch aan een directie of investeerders, maar ga het maar eens uitwerken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 13 augustus 2022 11:04
    @RikkieDee dat is dan wel weer een nadeel van agile en scrum methodiek op software development. Maar het is bijna altijd wel vrijwel onmogelijk in IT om hetzelfde eindresultaat te hebben op je product die tijdens de scope definitie bepaald wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 12 augustus 2022 19:09
    Ik ben er nu wel echt klaar met al die uitgestelde releases hoor. Kom op. Corona was een goede reden, maar gewoon een goede releasedatum plannen is zo moeilijk niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 augustus 2022 19:34
    @mhnl1979 Wat xe fout doen is een release jaar of datum noemen die vaak niet gehaald kan worden. Daar zouden ze eens mee moeten stoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 13 augustus 2022 01:06
    @Snoop213 'soon' TM.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 augustus 2022 01:09
    @whaha ? Wat bedoel je

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jaylie

    • 13 augustus 2022 11:51
    @Snoop213 wowwiki-archive.fandom.com/wiki/Soon :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 19:39
    @mhnl1979 ik denk dat Corona nog steeds door werkt daarin, maar ben het met Snoop eens dat uitgevers moeten stoppen met die releasedata jaren van tevoren al aankondigen. Het klopt vrijwel nooit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 13 augustus 2022 01:09
    @Ziminar Nee want hij stond eigenlijk voor 2021 gepland. Noem pas een data als je zeker weet dat de game af is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 augustus 2022 01:21
    @Snoop213 dat ben ik dus met je eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 13 augustus 2022 11:15
    @mhnl1979 Covid is en was niet de enige reden voor uitstel. Ook de huidige financiele situatie, de daardoor ontstane bezuinigingen, backlash tegen half afgewerkte games en nieuwe generatie consoles ( en dus nieuwe mogelijkheden) zijn redenen voor uitstel. Ik heb liever uitstel dan halfgare of inspiratieloze games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PSPfreaky

    • 14 augustus 2022 00:24
    @mhnl1979 Dus jij zou liever een early versie willen hebben die nog niet helemaal af is, bugs bevat en een slechte performance heeft? Ik wacht dan wel liever iets langer voor een goed product.

    De releasedatum die rond ging was 6 december 2022. Als je het op deze manier bekijkt is de game 'maar' 2 maanden uitgesteld.

    Het kan zijn dat iemand hogerop een release jaar had aangekondigd die weinig bezig is met de ontwikkeling van de game zelf. Dan is het makkelijker om een jaar op te geven die niet gehaald kan worden. Ik merk het met mijn werk ook soms. Er wordt soms iets beloofd wat uiteindelijk veel meer tijd kost dan vooraf werd gedacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 augustus 2022 19:33
    Ik had al een voorgevoel bij de state of play van een paar maanden terug. Toen ze geen datum gaven dacht ik deze gaat het najaar niet redden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 14 augustus 2022 14:40
    @Snoop213 Ik heb eigenlijk bij elke aangekondigde releasedatum al een voorgevoel dat die uitgesteld wordt ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 19:37
    Lijkt me wel een interessante game, eigenlijk apart dat ze pas zo laat met een dergelijke game zijn gekomen in dit universum. Het leent zich er perfect voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 12 augustus 2022 20:36
    Ah shit. Dit was echt de enige overgebleven feestdagen game waar ik nog naar uitkeek. Tuurlijk is het goed dat ze de tijd nemen, maar ik baal hier wel van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ronnet_2

    • 12 augustus 2022 20:38
    Het zat er aan te komen. De marketing campagne had al met meer fanfare van start moeten gaan voor de December release. Wel jammer want dit was voor mij de game om de wachttijd tot Starfield mee te overbruggen. Dat is nu vrij zinloos, te korte tijd om echt van deze game te genieten tot aan Starfield. Dus dit wordt voor mij een 2e hands game over enkele jaren als ik klaar ben met Starfield.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 12 augustus 2022 20:49
    2 maanden uitstel is niet leuk, maar wel te overbruggen.
    2023 wordt alleen maar beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 12 augustus 2022 21:05
    Dat verkleind de najaarsgames waar ik naar uit kijk tot The Callisto Protocol, A Plague Tale Requiem en Scorn