Nieuws

Hogwarts Legacy is bestverkochte betaalde game op Steam

Het spel komt op 10 februari uit

Geschreven door Michel Musters op
Hogwarts Legacy is een maand voor release al de bestverkochte betaalde game op Steam.

Valve publiceert op Steam een lijst met de producten die het meeste geld opleveren. Hogwarts Legacy staat op de vijfde plek, maar de games daarboven (Apex Legends, Counter-Strike: Global Offensive en Dota 2) zijn free-to-play en staan dus zo hoog vanwege transacties in de game zelf. Daarnaast staat ook de Steam Deck boven het Harry Potter-spel. 

Qua pure verdiensten levert Hogwarts Legacy op Steam nu dus al meer op dan alle andere games die voor een premium prijs verkocht worden. Daarmee heeft het spel uitgekomen games als Call of Duty: Modern Warfare 2 en Fifa 23 ingehaald.

Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1800 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.

De game komt op 10 februari uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De PS4- en Xbox One-versies van het spel verschijnen op 4 april en de Switch-versie komt op 25 juli uit.

Hogwarts Legacy

Dit artikel delen:

Lees meer

Turtles: Shredder's Revenge speelbaar op mobiel via Netflix Games Tales of Symphonia Remastered-gameplay getoond
33

Reacties op: Hogwarts Legacy is bestverkochte betaalde game op Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 11 januari 2023 10:12
    Dat vind ik nou leuk om te horen. Ik snap het ook wel de wizarding world is nog steeds erg hot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 11 januari 2023 10:15
    Het lijkt mij ook een leuke game, maar hebben zoveel mensen hem al gepreorderd of zo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 11 januari 2023 16:15
    @mole28 ja ik ga het ook doen. Laatste keer dat ik dat deed schoot bioware mij neer. Met hogwarts legacy heb ik alle vertrouwen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenZon

    • 11 januari 2023 18:48
    @armilo-theus Ik pre-order niks meer. Geloof er gewoon niet meer in en is niet meer van deze tijd. Eerst maar eens kijken wat de reviews zijn en hoe de performance is. Op stream zijn genoeg exemplaren te vinden dus geen noodzaak tot pre-orderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 14 januari 2023 16:07
    @armilo-theus
    Oke ja ik vroeg het me af omdat de game pas over een paar weken uitkomt en nu al super verkoopt.
    Zelf preorder ik eigenlijk niets, met uitzondering dat als ik een game op de dag van release wil spelen. Dan kan het zijn dat ik hem enkele dagen van te voren koop zodat ie al op de harde schijf staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 11 januari 2023 10:28
    Eerst maar de kwaliteit afwachten. De studio heeft nog niet veel bewezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 11 januari 2023 11:24
    Ik had het voor mij ge preorderd voor een sinterklaas cadeau omdat die toen in december zou uit komen. Daar kreeg ik later wel een beetje spijt van. Want een maand later verschenen de extra versies en uit gesteld naar februari. Ik ben jarig in februari. Nou ja heb ik mezelf al een cadeautje besteld haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 11 januari 2023 11:29
    Toevallig gister voor het eerst de eerste harry potter film gezien. Toen ook voor de PS5 de game gepreordered omdat ik de hype enorm begon te voelen, haha! (De eerste trailer van de game vond ik er erg dope uitzien, dus dacht geef het een kans). Vanavond gaat de film marathon iig verder! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 januari 2023 11:49
    @Markus88

    Ben benieuwd wat je uiteindelijk van alle films vind. Ik zelf vind deel 3 , 5 en 8 (7B). De beste. Deel 1 , 6 en 7(A) vind ik redelijk goed en deel 4 vind ik okayish en deel 2 vind ik ver uit de minste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 13:55
    @Markus88 Ik heb de hele serie al tig gezien en het blijft leuk.
    De eerste film is wel wat kinderachtig soms, maar zeker ok.
    Het mooie is hoe alles in elkaar past en teruggrijpt op eerdere gebeurtenissen.
    De films worden ook steeds donkerder, The Half Blood Prince is mijn persoonlijke favoriet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 11 januari 2023 11:39
    Wil niet al te zuur klinken maar ben ik de enige die Harry Potter enorm suf vind?
    Heb alles bekeken maar voor mij doet het em net niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 januari 2023 11:43
    @-JK- de boeken zijn veel leuker, misschien moet je deze eerst lezen voor je de films bekijkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 11 januari 2023 11:48
    @san5324 Ik denk niet dat de wereld er anders uit gaat zien in de boeken.
    Het zit in mijn ogen vol met gemiste kansen. Een wereld vol magie klinkt tof, mar de uitwerking dat ze toveren met een suf toverstokje valt dan tegen. Gebruik meer magische items zoals bv een staf of een boek.
    Door dat soort dingetjes vind ik het suf, denk niet dat een boek dat zal veranderen.
    Het zit ook vol met goede dingen, de sfeer is enorm goed en het heeft veel potentie. maarja beetje suf allemaal :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ichi

    • 11 januari 2023 13:24
    @-JK-
    In het boek hebben ze ook andere items die ze gebruiken, hoewel in de films hier ook kort aandacht voor wordt gegeven. Zoals de portal schoen, komt het in de boeken veel vaker voor. Eigenlijk kan alles een magisch item zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 januari 2023 14:22
    @-JK-

    Ik snap je punt hoor. Ik vergeleek het even met mijzelf , ik vind de boeken echt zo veel beter dan de films . Deel 2 vind ik het beste verfilmd van alle boeken. Wat ik zelf irritant vond is dat bepaalde mensen een veel grotere rol in de films kregen dan dat ze daadwerkelijk in het verhaal hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 11 januari 2023 12:20
    @-JK-
    Het is natuurlijk niet voor iedereen. Ik ben er zelf mee opgegroeid, dus heeft deze franchise (naast Avatar) een speciaal plekje in mijn (kinder)hartje.
    Al zijn beide franchises misschien net zo toxic… ene heeft te maken met woke aanvallen en de ander met anti-woke aanvallen. Ik word van beide uitzonderlijk moe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 11 januari 2023 13:25
    @-JK- Met je eens. Geprobeerd maar heeft mij ook nooit kunnen bekoren. Deze cijfers verbazen mij dan ook enorm, maar goed ieder z'n ding en stel dat de game straks lovende kritieken krijgt dan wil ik het best een keer een kans geven..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 11 januari 2023 14:56
    @-JK- je bent zeker niet de enige. Ik heb ze allemaal gezien en ik vind het helemaal niets. Maar dat is smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 januari 2023 15:04
    @-JK-

    Ik vind Harry Potter schitterend vanwege een goede wereld. De mix tussen geen magie en wel en dat gewone mensen nooit niks weten is beste goed uitgewerkt en zo dat het in het echt ook ao zou kunnen zijn omdat ik als niet magisch persoon het ook niet zou weten volgens dat boek.


    Maar die tover stokjes zijn wel echt cheap. En ook in de handen soms niet ok aan te zien. Bijna ongemakkelijk. Een paar hebben een coole houding met hun handen maar de meeste hebben het vast als een hooivork.

    Dus wat dat betreft helemaal met je eens alleen kan ik dat langs af kijken omdat ik de rest goed doordacht vind en sommige personages heel diep zijn uitgewerkt.

    Maar stafjes, leuk voor kids. En daarom is dat ook zo denk ik.
    Die zien dat als in hun goochel doos en dat is herkenbaar. Een magisch item is voor kinderen weinig verbeelding. Denk ik.

    Ziet er niet uit dus maar commercieel beste keuzes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 11 januari 2023 12:23
    Het komt waarschijnlijk door de casuals en anti-woke gemeenschap dat de game zoveel in de pre-order staat. Het is te hopen dat de game niet een volgende Cyberpunk-gevalletje wordt.
    Ik wacht af tot de reviews zijn binnengekomen, zoals ik (bijna) altijd doe. Alleen bij Persona of Final Fantasy wens ik wel eens een collector's editie te halen.