Hoe kleine gamedevelopers kunnen overleven | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Paul Schuytema, de voormalige projectleider van het verdwenen 'Prey' (3DRealms) denkt een manier gevonden te hebben waardoor ook kleinere developers kunnen overleven in de grote boze publisherwereld.

Zijn idee is namelijk om verschillende kleine developers onder te gaan brengen in een groter complex. Onze Paul hoopt hierdoor dat ze met een kleiner budget rond kunnen komen en zo de wat expirimentelere games uit kunnen brengen.

Dit idee is in Nederland ook al een tijdje terug ontstaan en één van de eerste developers die ermee werkt is TeamSigma, dat nog steeds aan hun eerste game 'Epilogue' werkt.

Ik heb eerlijk gezegd geen echt vertrouwen in al dat new-economy gebeuren, dus we zullen het eerst eens aanzien. Toch aardig nieuws voor aankomende gamedevelopers.

Avault schreef er in ieder geval een aardig artikel over en plaatste het online.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou