Voor wie nog geen idee had hoe het er achter de schermen van een gemiddelde gamedeveloper aan toe gaat, heeft Gamerspulse een feature online geplaatst waarin je meer te weten komt over het werk van een gamedesigner en hoe je er mogelijk één kan worden.

Dit keer is 'Daniel Arey' van 'Naughty Dog Inc' aan het woord en geeft hij wat tips over de beste manieren om in de gamesindustrie te komen. Helaas zijn er niet veel schokkende openbaringen in dit stukje, maar het blijft een gelukkig toch een vermakelijk artikel.What would you tell someone who's trying to break into the game industry? Get into a position where you can learn first-hand from people doing the job. Much of the game's business requires hands-on experience because the theory is just not real. Devour games and entertainment! You have to really love this stuff or you WILL burn out. It is a tough job (no, we don't just play games all day!) It is long hours, and requires teamwork, and the tough stresses of deadlines and creativity on demand like any business. Because ultimately at the end of the day, it IS a business, and money must be made from your great ideas and hard work.

'Naughty Dog Inc' werkte eerder aan games als Jak en Daxter en het succesvolle Crash Bandicoot.

De rest van het interview is op Gamerspulse te lezen.