Hoe Doom Serious Sam beinvloedde | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Na het verschijnen van Serious Sam herkenden veel gamers invloeden van Doom. De hoeveelheid tegenstanders en de ma aliteit waarmee elk bewegend object werd afgeschoten brachten de oude Doom feeling helemaal terug. Doomcenter was benieuwd hoe Croteam Doom als inspiratie had gebruikt en interviewde de programmeurs.The gameplay in SS is what are we most proud of, the levels are big, you can't get stuck on walls or mi doors, you can't get lost in zillions of corridors and the same rooms. Another thing that was important to us (and gaming community) was the rebirth of cooperative play, we remember days of coop Pheenix and Scrambler on arcade machines. Cooperative multiplay is even more fun than Single play, with tweaks to monsters' strenght, speed and ammo, you are presented with nonstop action, running around watching your friends riding werebulls again or getting trashed by Biomech's rockets.

Doom was het eerste spel wat de 3d artiest van Croteam op de pc speelde. Hij is er dan ook trots op dat mensen Doom en Serious Sam met elkaar vergelijken. Zelf vond ik het spel ook wat weg hebben van Duke Nukem, de droge opmerkingen en macho feeling van Sam kwamen ook terug in Duke3d.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou