Het is de bedoeling dat ontwikkelaar IO Interactive de game blijft ondersteunen, en het toevoegen van ray-tracing op Series X en S is daar onderdeel van. IO Interactive-werknemer Maurizio de Pascale liet dit weten in een interview op Xbox Wire.
Volgens Pascale werkt de studio op dit moment al aan de update, al is niet bekend wanneer hij precies moet verschijnen. Eerder maakte de studio al bekend dat ook de pc-versie van Hitman 3 ondersteuning voor ray-tracing krijgt. Hoewel IO dit nog niet officieel voor PlayStation 5 heeft aangekondigd, ondersteunt die console de techniek ook. Het is dus waarschijnlijk dat PS5-gamers soortgelijke ondersteuning voor de game krijgen.
Ray tracing simuleert realistisch lichtinval en lichtreflectie. Op die manier zien spelwerelden er nog realistischer uit. De pas gelanceerde next-gen consoles ondersteunen deze technologie.
Hitman 3 is nu beschikbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Switch, Stadia en pc.
Reacties op: Hitman 3 krijgt ondersteuning voor ray-tracing op Xbox Series X en S
oropher
Ik bedoel, op een 3090 kan je nog net vrijwel volledig raytracen op 4k met DLSS, maar er valt op beide systemen nog zo veel te halen zonder daar Raytracing bij te betrekken.
Maarja, uiteindelijk maakt raytracing het vooral makkelijker voor ontwikkelaars; mits er niet hard is gewerkt aan een alternatief zonder raytracing.
melody
hulstpower
Ik heb een aantal op pc gespeeld en een paar op series x en daar zit toch het verchil
Als je metro exodus, control en cyberpunk allemaal op pc met ray tracing speeld word het toch visuals heel anders.
Speel je een tomb raider of call of duty die alleen shadows ray tracing hebt zie je weinig verschil vind ik.
Dan speel ik nu watch dogs legion op series x en ook die kan je neit vergelijken met de 3 die ik op de pc gespeeld heb.
Heb nog een paar games gespeeld op pc maar bij de 3 die ik opnoemde is het toch een verschil van current gen naar next gen (mijn beleving).
Heccer_NL
Maar dat had ik ook niet verwacht van de ps5 en X!
Is net zoals VR met telefoon en een bril.
melody
Control moet ik nog uitproberen.
Helaas momenteel nog geen rtx pc (heb nu Sli 1080), maar ga zodra de 3080(ti) redelijk verkrijgbaar is een nieuw systeem bouwen. Qua pc heb ik geen moeite met raytracing omdat je daar de keuze hebt. Voor console vind ik het jammer dat ze er zo zwaar op inzetten in games die eigenlijk nog wel wat hogere framerate en /of resolutie kunnen gebruiken.