Nieuws
Hideo Kojima

Hideo Kojima wil films en muziek maken

Een Kojima Productions-studio in Los Angeles richt zich op het filmmedium

Geschreven door Michel Musters op
Death Stranding- en Metal Gear-bedenker Hideo Kojima heeft aangegeven dat hij wil experimenteren met het maken van films en muziek.

De ontwikkelaar sprak onlangs tijdens de uitreiking van de Japanse Anan Awards, waar hij een prijs won voor zijn werk aan Death Stranding (via VGC). Hoewel hij heel zijn leven al games maakt, "zijn in digitale werken alle vormen van media met elkaar verbonden. Ik zou dus graag mijn werk in games uitbreiden naar films en muziek."

Kojima's liefde voor films is geen geheim. Niet alleen praat hij op social media vaak over films, veel van zijn games hebben ook lange scènes die zijn opgezet als filmscènes. Daarbij heeft Kojima Productions eerder ook een studio in Los Angeles opgericht die zich richt op het maken van films en televisie, al is het nog niet duidelijk waar men daar aan werkt.

Kojima werkt zover bekend aan meerdere gameprojecten. Officieel is er in ieder geval een nog naamloze game met actrices Elle Fanning en Shioli Kutsuna in de maak. Ook is duidelijk dat er aan een game gewerkt wordt die gebruikmaakt van Microsofts cloudtechnologie, al zou dat dezelfde game kunnen zijn. Verder gaan er al geruime tijd geruchten over een mogelijk vervolg op Death Stranding en een horrorgame genaamd Overdose met actrice Margaret Qualley in de hoofdrol.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe gameplay van openwereld actie-rpg Honor of Kings: World Europese Commissie-werknemer creëert ophef via opmerking over Call of Duty-exclusiviteit
19

Reacties op: Hideo Kojima wil films en muziek maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 november 2022 10:02
    Dat lijkt mij ook meer zijn passie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 14 november 2022 10:05
    Wie Hideo in actie wil zien in films moet eens de 2 cultklassiekers "Versus" en "Azumi" gaan kijken waar hij kameo's in doet.. Beide films van een ander meesterbrein genaamd Ryuhei Kitamura btw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 november 2022 10:27
    @ali3n8tor Versus wel gezien, maar had hem niet ontdekt. Geniale film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 november 2022 11:06
    @ali3n8tor

    Idd geweldige Cameos. En Ryuhei Kitamura is idd een meester brein ( al blijft Takashi Miike voor mij de meest geniale japanse regisseur, ichi the killer ftw). Maar Kitamura blijft wel (samen met nog aantal een andere) die bewijst dat anime en manga naar live action films vertaald kunnen worden. Sowieso moet je dat aan de Japanners overlaten.

    Om er een paar te noemen

    Azumi
    Ichi the killer
    Casshern
    Goemon
    Blade of the Immortal

    Stuk voor stuk sterke films.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 14 november 2022 11:43
    @coola Takashi is ook geniaal… dead or alive delen.. audition.. totale mafkees is dat~! overigens niet gerelateerd aan deze regiseurs, voor some total crazy japan shit: meatball machine , Tokyo Gore Police, Tetsuo the iron man 1/2/3 en natuurlijk: The story of Ricky !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 november 2022 14:36
    @ali3n8tor

    Heerlijke films. Vooral Tokyo gore Police en tetsuo the Iron Man reeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 november 2022 11:22
    @ali3n8tor Komt hij in Azumi voor? haha, nooit geweten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 14 november 2022 11:46
    @SuperDre De scene is te vinden op Youtube, op aardappel kwaliteit maar nevertheless :) Die van Versus kan ik nergens terugvinden vooralsnog op YT helaas

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 november 2022 22:21
    @ali3n8tor ik heb ze allebei nog op dvd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 november 2022 10:11
    Zolang hij zn genialiteit ook nog maar in games stopt want de games die hij gemaakt heeft hebben een prachtig verhaal en heerlijke gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 14 november 2022 11:13
    Hoe is dit nieuws? Kijkend naar zijn werk is het niet nieuws dat hij films wil maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 14 november 2022 11:21
    Ik denk dat dat misschien beter voor hem zal gaan dan mensen pushen de limieten van programmeren te verzetten zodat ze ijsblokjes op de PS2 kunnen laten smelten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 14 november 2022 11:27
    @Tad zolang het niet vriest zullen ijsblokjes overal smelten ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 14 november 2022 11:23
    Laatste game die ik van hem goed vond was metal Gear solid 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dc_ree

    • 14 november 2022 12:23
    Tof!!! Ik moet ook nog steeds zijn podcast luisteren drommels

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 november 2022 16:43
    @dc_ree Heet zijn podcast Drommels?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dc_ree

    • 14 november 2022 20:04
    @Ziminar Nee meer drommels dat ik het nog niet gedaan heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mailbox

    • 14 november 2022 13:06
    PostNL: The Movie en Soundtrack

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 14 november 2022 13:46
    Laat deze man maar lekker films maken ik denk dat hij er ook gigantisch goed in zal zijn. Zijn games daarin tegen vind ik (persoonlijke mening) super kut.