Nieuws
Kojima Productions

Hideo Kojima: ‘Project in de wacht gezet omdat het op The Boys leek’

Onbekend of het om een game gaat

Geschreven door Marvin Toepoel op
Hideo Kojima zegt dat hij na drie afleveringen stopte met het kijken van Amazon Prime-serie The Boys, en vervolgens een van zijn projecten in de ijskast stopte. De twee hadden te veel overeenkomsten, aldus de ontwikkelaar.

Dat zegt Hideo Kojima op Twitter. “The Boys, waar ik mee stopte na drie afleveringen van het eerste seizoen. Ik dacht dat ik de rest van de show zou gaan kijken. Eigenlijk keek ik een paar afleveringen die uitkwamen toen ik net een project wilde starten waar ik al een tijd voor aan het opwarmen was.”

“Maar ik stopte het in de ijskast omdat het concept (met een andere setting en trucjes) vergelijkbaar was. Een vriendending (man of vrouw) met een speciale detective-groep die het achter de schermen opneemt tegen een legendarische groep helden. Ik dacht aan Mads als hoofdrolspeler”, aldus Kojima, die doelt op acteur Mads Mikkelsen. Mikkelsen was ook al in Death Stranding te zien als Cliff.

Het is onduidelijk of het project van Kojima een game zou worden of dat het om iets anders gaat, zoals een tv-serie of film. Kojima Productions opende eind vorig jaar nog een nieuwe studio in Los Angeles die zich richt op film en tv. 

Bron: Hideo Kojima (Twitter)

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix herhaalt plannen om ‘verhaalgedreven’ NFT-games te ontwikkelen Steam Deck-ontwikkelaar raadt M2-SSD-modificatie af
11

Reacties op: Hideo Kojima: ‘Project in de wacht gezet omdat het op The Boys leek’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ardyn

    • 26 juni 2022 14:27
    Eigenlijk wel jammer…
    Ik zou het wel interessant vinden om te zien/spelen wat Kojima kan doen met een The Boys-achtige setting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 juni 2022 17:35
    @Ardyn

    Idd wel jammer ja. Had best bijzonder kunnen worden.

    Wel mooi dat hij zegt dat hij met zoiets bezig was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 26 juni 2022 19:58
    @coola Ik moet zeggen dat ik Death Stranding gedownload heb. En het best een intresante game vind. Alleen omdat ik de gameplay wat saai vind. Ik geen zin heb om het verhaal door lopen. Maar als je van Kojima verhalen houdt snap ik jou liefde ervoor. Vind alleen dat ze gameplay interessanter hadden kunnen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 26 juni 2022 16:42
    Zeg dan niks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 26 juni 2022 18:07
    @Tyranus
    Deed jij dat maar eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 26 juni 2022 22:23
    @The_Stifmeister inderdaad. Denk dat veel mensen blij zouden zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 27 juni 2022 05:28
    @Liquidshake Een mens kan dromen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 26 juni 2022 17:01
    Ik was iets aan het kijken en heb het niet afgekeken, toen ergens aan begonnen maar mee gestopt.
    Door Dit soort mededelingen zit ik niet op Twitter, daar mis ik echt helemaal niks aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 27 juni 2022 10:04
    @Ziminar Door dit soort mededelingen zit ik juist wel op twitter.
    Dan kan ik me af en toe even heel slim voelen, als ik zie wat een bagger daar op gezet word. Alle sociale media overigens.
    En het is heel handig om wat gedaan te krijgen bij bedrijven als je een klacht of zo hebt. Aangezien je klacht daar openbaar is, dan reageren ze vaak veel sneller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 juni 2022 10:50
    @Messtranor haha, ja zo kan je het ook zien. Ik heb helemaal geen social media, ik werd daar serieus depressief van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    cvandermeer

    • 27 juni 2022 10:43
    Daar is toch niks mis mee, lijkt me vet