Nieuws
Death Stranding

Hideo Kojima heeft Death Stranding deels voor eenzame mensen gemaakt

'Dit spel is ontworpen om mensen een sterk gevoel van troosteloosheid te geven'

Geschreven door Michel Musters op
Hideo Kojima heeft Death Stranding deels gemaakt om er eenzame mensen mee aan te spreken.

De ontwikkelaar praatte over de game - en eenzaamheid in combinatie met games an sich - in een interview met het Japanse tijdschrift An An. "Dit spel is ontworpen om mensen een sterk gevoel van troosteloosheid te geven. Spelers denken: 'Ik heb veel moeite gedaan om mensen in deze wereld met elkaar in contact te brengen, maar ik kan niemand knuffelen, waarom?' Vervolgens vinden ze voetafdrukken, ladders en andere sporen (van mensen) in de game. Ze realiseren zich dat er mensen zijn net zoals zij, en dat je indirect met ze in verbinding staat."

Vervolgens trekt Kojima het breder: "Ik denk dat een aspect van games er voor zorgt dat eenzame mensen het spelen. Mensen die niet goed met anderen kunnen opschieten in de echte wereld, kunnen de hoofdrolspeler worden in een denkbeeldige wereld en zo zelfs in contact komen met anderen. Death Stranding bevat een dergelijke boodschap. Maar ik denk dat sommige spelers stoppen met de game voordat ze zover komen, omdat ze de structuur in eerste instantie niet begrijpen."

Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam vorig jaar uit op pc. Het is de eerste game die Kojima heeft ontwikkeld nadat hij Konami verliet. Op 24 september verschijnt Death Stranding: Director's Cut op PlayStation 5. Hierin zit nieuwe content, waaronder nieuwe missies, voertuigen en manieren om pakketjes te vervoeren.

Death Stranding

Dit artikel delen:

Lees meer

Kukri uitgelicht in The King of Fighters 15-video Er zijn geen plannen om Halo 5 op pc uit te brengen
24

Reacties op: Hideo Kojima heeft Death Stranding deels voor eenzame mensen gemaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 16 september 2021 12:00
    "Dit spel is ontworpen om mensen een sterk gevoel van troosteloosheid te geven"

    +

    "Hideo Kojima heeft Death Stranding deels gemaakt om er eenzame mensen mee aan te spreken"

    Ik vermoed dat je een Japanse geest moet hebben om daar niet in te lezen dat hij bij mensen zelfmoord neigingen probeert aan te wakkeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 16 september 2021 12:11
    Als je je eenzaam voelt wanneer je alleen bent ben je in slecht gezelschap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 september 2021 19:08
    @kr1z wow diep

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 12:19
    @ali3n8tor wat voor jou deze game. :)

    Ontopic, na mijn weekje vakantie volgende week zal ik de DLC binnen halen en het voor de 3e keer een kans geven, 3x scheepsrecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 september 2021 13:13
    @DarkraverX wat kansloos…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 13:56
    Dank :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 september 2021 14:27
    @DarkraverX beetje zwak om je originele comment over coola weg te halen en nu op mij verder te gaan. Als je gewoon mensen persoonlijk hier wilt trollen , ga je gang. Je draagt iig lekker bij zo aan het gezellige klimaat hier op gamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 14:41
    @ali3n8tor

    Hang toch niet de onschuldige uit, dat is zo onsmakelijk.

    Mensen kennen tegenwoordig niet meer tegen een grapje, halen een ander zelf onderuit maar zodra een ander het doet spelen ze de mooie man, in de volksmond noemen ze zulke mensen schijnheilig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 16 september 2021 15:05
    @DarkraverX Je vertoont sneu gedrag, uitgemund op een persoon. Kan wel een grapje voor jou zijn, maar een belediging voor een ander. Dat is niet aan jou om te bepalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 16:34
    @Quintex Ach man houd toch op, ik zie zoveel reacties naar die ene persoon toe gaan en hoor je daar nooit over.

    Houd toch op met de clown spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 16 september 2021 18:25
    @DarkraverX Wat een kansloze aanval, waar ik niet eens de moeite ga doen om mezelf te verdedigen. Ik snap ook totaal niet dat geen enkele mod hierop ingrijpt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 20:45
    @Quintex Zeer smakeloos deze reactie om een mod om hulp te vragen terwijl er hier veel heel veel zijn die dit dagelijks doen, echter daar hoor ik je nooit maar dan ook nooit over.

    Maar nu maakt iemand een flauwe grap en pak je de kans om iemand die af en toe hier wat post door een mod aan te laten pakken, wat een arrogantie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 september 2021 15:46
    @DarkraverX Ik zit hier niet mensen persoonljik belachelijk te maken, dat ben jij, ik geef je mijn mening dat je kansloos bezig bent. Het was niet eens grappig, je bent een beetje bully aan het spelen, en zelf schijnheilig je comment aanpast (uit angst voor mods of omdat je zelf ook wel inzag dat het kansloos was)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 16:35
    @ali3n8tor Ook voor jou geld dezelfde reactie, niet ineens de mooie man spelen, want ook jou zie ik vaak kansloos reageren. Of probeer je een wit voetje te halen bij de mods.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 september 2021 16:45
    @DarkraverX lol, ok, goed verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 16 september 2021 13:24
    @DarkraverX Hele onsmakelijke opmerking dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 16 september 2021 13:54
    Nou als ik me eenzaam voel dan wil ik toch leukere dingen spelen dan Desert Bus 2.0.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 14:06
    @Bigds9fan

    Keep on Walking :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 september 2021 14:57
    Ik ben verre van eenzaam ( heb soms zelfs het gevoel dat ik te veel mensen om mij heen heb, en ik mij zelf graag zou kunnen afzonderen, maar helaas people keep bugging me)

    Maar ik snap Hideo Kojima wel.



    Oh en death stranding blijft een geniale game, een game met de meeste diepgang qua gameplay die ik in jaren heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 16 september 2021 16:38
    @coola Ik maakte een flauw grapje over je, je krijgt bijval van 2 mensen, mensen die ik nooit zie reageren als anderen het tegen je doen.

    Maar goed tegenwoordig mag een grapje al niet meer, de wereld verandert in een eng iets.

    Ontopic: Ik ga de upgrade binnen halen en het voor de 3e keer proberen op te pakken, heb gelezen dat het spel later in de game wat meer diepgang krijgt.