Nieuws
Death Stranding

Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

Combinatie van actie en 'verbinding' niet te vergelijken met andere games

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Hideo Kojima laat op Twitter weten dat Death Stranding onder een geheel nieuw genre valt. De combinatie van de actie in het spel en het thema van verbinding is niet te vergelijken met andere games.

In een bericht op Twitter dringt Hideo Kojima erop aan dat Death Stranding geen stealth game is. Ook behoort het spel volgens Kojima niet in hetzelfde genre als schietspellen, ondanks dat de recent uitgebrachte trailer toonde dat schieten wel een onderdeel is van het spel. In plaats hiervan zou Death Stranding onder een uniek genre vallen, dat niet te vergelijken is met de genres van andere games.

Kojima liet vorige week,toen de releasedatum en nieuwe informatie over Death Stranding werd onthuld, al weten dat het spel een compleet nieuwe soort actiegame wordt. Nu vult hij aan dat de combinatie van de actie en het concept van verbinding in het spel een geheel nieuw genre vormt, genaamd 'actiegame/strand-game'. Het sociale strand-systeem speelt hier een grote rol in.

In Death Stranding moet Sam Bridges, gespeeld door Norman Reedus, een door de Death Stranding getransformeerde wereld trotseren. Bridges draagt de 'overblijfselen van de toekomst' en moet geïsoleerde steden en een gefragmenteerde samenleving met elkaar in contact brengen. Alle elementen van de game, waaronder het verhaal en de gameplay, hangen samen dankzij het thema 'connectie'. Hoe dat precies tot uiting komt, is echter nog steeds niet duidelijk.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bekijk om 18:00 uur de Google Stadia-presentatie met de eerste launch-details Trover Saves the Universe is de grappigste game van het jaar
20

Reacties op: Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mrakd

    • 6 juni 2019 11:03
    Een strand-game. Had daar even heel andere gedachtes bij…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 6 juni 2019 12:50
    Mmmm dit zijn zulke uitspraken die op mij dan weer geen indruk maken. Leuk dat hij wat doet wat volgens hem uniek is.
    Maar de actie is maar de vraag of dat nog nooit eerder is gedaan, en dan ik combinatie met de verbinding vind ik niet meteen een nieuw genre,
    Anders kun je elke actie game die een ander thema heeft wel een eigen genre geven.
    Of elke RPG een eigen genre omdat ze een andere verbinding met de speler proberen te maken.

    Dat hij wat doet wat vrij uniek is geloof ik wel, maar zeggen dat het een nieuw genre is…..laat ik het even in het midden houden en zeggen:

    We zullen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tranceguy

    • 8 juni 2019 05:54
    @watashi wa maurice desu. Dan ken je de legende niet…. Neem nou maar aan dat t completely iets is wat je nog nooit ervaren hebt want dat is gewoon zo als hij dat zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 juni 2019 21:37
    @tranceguy

    Dat is niet omdat hij het zegt.
    Het is het pas als de game uit is en we echt met onze eigen ogen zien dat dingen zo zijn.
    Ik geloof gerust dat hij wat uniek maakte. Hij is zelf een legende.
    Maar er is niks wat ik zomaar aannneem omdat iemand wat zegt.
    Waar is de kritische blik dat iemand hard kan roepen.
    Zoals ik al zei er zijn er meer die dat riepen, en die daarvoor ook een bijna legendarische status hadden. Maar waar nooit meer iets van terecht gekomen is.

    Ik geloof heel veel, maar niet gewoon omdat een game ontwikkelaar wat zegt.
    Tuurlijk zegt hij dit. Hij gaat toch niet zeggen dat zijn eigen produkt standaard, niet uniek, niks nieuws doet.

    Zoals ik al zei, ik zie het wel.
    Deze game heeft mijn aandacht volledig en ik denk ook dat ik hem ga kopen. Maar het is niet zo dat ik meteen hyped ben vanwege dit soort uitspraken. Dat doen er zoveel. En dan kun je een legende zijn of niet……..legendes vallen ook ooit.
    Of maken hun woorden niet waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 6 juni 2019 13:58
    Wat een bullshit zeg… Dit is gewoon een verhalende third person 'freeroaming' game, niets meer niets minder. Niets nieuws… Maar wil dus niet zeggen dat het daardoor ook minder is.. Echt nieuwe genres zullen we eigenlijk niet meer zien, alles is inmiddels wel gedaan. het enige wat nog kan is gewoon meer en mooier..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • misjnoe

    • 7 juni 2019 00:12
    @SuperDre
    Hmmm een gewaagde uitspraak. Ik had 10 jaar geleden ook niet echt gedacht dat er nog genres bij zouden komen maar inmiddels hebben we battle royale en hoewel MOBA's al langer bestonden zijn ze in de afgelopen 10 jaar pas echt een volwaardig genre geworden. Daarnaast is FPS vol in ontwikkeling (weg is de arena shooter al hail rpg shooters en BR games) en wacht ik nog steeds tot MMOFPS volwaardig uitgewerkt wordt. Ik bedoel Planetside is cool maar in essentie is het een shooter met een extreem grote map en iets meer spelers dan je gewend bent, maar het heeft bijvoorbeeld map resets en mist persistent world eigenschappen. Ook de eerste echte AAA mmorts moet ik nog zien en zo zijn er nog wel een aantal genres die misschien wel al uitgevonden zijn, maar die nog niet heel goed uitgewerkt zijn. Daarnaast gebeurt er van alles met indie games (wat ik persoonlijk wat minder volg) waar ongetwijfeld super veel creatieve en nieuwe gameplay elementen bedacht worden.

    Nu kun je bovenstaande genres natuurlijk zien als hybride vormen van reeds bestaande genres, en ik kan dat perspectief wel begrijpen. Voor mij persoonlijk voelen ze echter afgebakend en uniek genoeg om als nieuwe genres gezien te worden.

    Het medium gaming is nog jong en ik denk nog wel dat we de geboorte van een aantal genres mee gaan maken. Technieken als VR gaan daar wellicht ook nog kansen bieden. Misschien zijn die genres helemaal new to world, misschien zijn het mash ups van bestaande genres. Kojima heeft wat mij betreft bewezen dat hij nieuwe gametypes kan bedenken en hoewel ik ook twijfel heb bij zijn uitspraken over death stranding geef ik hem tot de reviews nog wel het voordeel van de twijfel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tranceguy

    • 8 juni 2019 05:55
    @SuperDre Zeker geen BS!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 6 juni 2019 14:11
    Ik kan niet wachten tot deze game uitkomt. Heb eerlijk gezegd nog geen één game van Kojima gezien die slecht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tranceguy

    • 8 juni 2019 05:56
    @coola Gaat deze ook niet zijn geloof me. De man is niet voor niks een living legend met visie. En de man doet wat hij wil en dat is niet iets want al tig keer gedaan is. Ik bewonder dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 juni 2019 14:17
    Ik heb me sinds een week helemaal ondergedompeld in wat deze game is en de theorieën van de fans. Het os fucking bizar en intrigerend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 6 juni 2019 14:19
    @fonsrutte en toch ziet de gameplay er heel saai en ouderwets uit. Hij zou eigenlijk met naughty dog moeten samenwerken ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 6 juni 2019 14:56
    @Aces-82 De gameplay die je in de trailer ziet is inderdaad erg vreemd ,Kojima schijnt ook zelf alle trailers te maken.
    Ik denk dat dat niet heel veel zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 juni 2019 15:32
    @Aces-82 je ziet letterlijk een paar kleine brokjes gameplay die doelbewust meer vragen als antwoorden oproepen.

    Dat je dat al 'saai' en 'ouderwets' kunt noemen op basis van de laatste trailer dan moet elke game van de afgelopen 10 jaar wel saai en ouderwets zijn in jouw optiek.

    Ik kan het alleen maar het beste vergelijken met een dark souls trailer, als je er naar kijk als je loopt wat rond en je hakt op een mannetje , wat saai en ouderwets, terwijl je honderden onderliggende mechanieken hebt die je enkel kunt ervaren door het te spelen. ( en demon souls /dark souls is 1 van de meest vernieuwende games binnen het genre in de afgelopen 10 jaar geweest )

    Of je verdiept je er niet in en noemt het saai en ouderwets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 6 juni 2019 17:08
    @casualkiller ik kan er idd nog weinig over zeggen maar net zo goed dat jij zegt dat het ongelooflijk mooi is heb ik het recht om te zeggen dat ik tot nu toe het ongelooflijk saai vind uitzien en dan nog maar te zwijgen over die plastic trap die hij uit zien tas tovert. Het is maar een mening man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 juni 2019 20:37
    @Aces-82 je zou een voorbeeld moeten nemen aan fonsrutte, zijn mening ging van "wat is dit voor shit" naar "bizar en intrigerend" door zich te verdiepen in de game, ik krijg alleen een beeld dat je niet verder komt als een plastic trapje en dingen die je niet begreep uit de trailer.

    En nee mijn mening dat dit de meest fantastische game ooit gaat worden is nergens op gebaseerd, enkel op de trailers en alle community's die de tijd nemen om elke seconde en details te ontleden uit de trailers. De game kan de grootste flop ooit worden of the next big thing.

    Maar Kojima doet altijd alles anders en is in dat opzicht niet typisch mainstream zoals alle grote AAA bedrijven met hun trailers en campagnes doen, en dat waardeer ik.

    Denk maar even terug aan de mgs v moby dick campagne, of die gamedemo waar je eindeloos door een hal loopt, en de grootste internet conspiracy theorie werd van dat moment: P.T. … Ik heb Kojima nog nooit kunnen betrappen op een saaie game, zelfs zijn digital roman "Snatcher" (en/of policenauts) is maar een "simpele" saaie point en click adventure die eindeloos kan blijven boeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 6 juni 2019 21:01
    @casualkiller ik heb de trailers gezien en het één en ander gelezen maar ik ben wel een persoon wat door een trailer gepakt word of niet en dat doet deze game niet. Wat ik wel heel boeiend vind is hoe deze man een hype creëert met zijn aanpak, ik vind dat echt heel knap. Maar het is (nog) niet de game voor mij zoals mgs 5 ook niks voor mij was. Ieder zijn ding denk ik dan maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 6 juni 2019 21:05
    Er gaat iets in de game zitten wat tot nu toe verborgen is gehouden wat het meer dan een horrorgetinte walk in the field simulator gaat maken.

    Wellicht een wereld die zich echt vormt naar de keuzes van de speler in een veel minder oppervlakkige manier dan bestaande games dat doen. Wie weet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 7 juni 2019 17:18
    Dit is gewoon een beperkte free roam game met veel bullshit komend van een rijke perverse sul.
    Zal volgens mij enorm veel dialoog en cinematische onzin bevatten.
    Niet voor de gemiddelde kiddy gamer.
    Na een maand pakt niemand deze game nog eens op voor de replay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tranceguy

    • 8 juni 2019 05:57
    @Devenace Dan weet je duidelijk niet hoe awesome deze game is want je opmerking is niet alleen beperkt, het beschrijft totaal de game niet….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 juni 2019 21:53
    @tranceguy

    What…?
    “Hoe awesome de game is” hoezo is?
    Deze game is nog niet uit. Hoe kun je dan al in tegenwoordige tijd praten.
    Ik geloof dat ik je wel doorheb.