Nieuws
Bayonetta 3

Hideki Kamiya bevestigt plannen voor Bayonetta 4

'Ik denk dat Bayonetta 4 voor iedereen een onverwachtse wending in het verhaal gaat nemen'

Geschreven door Michel Musters op
PlatinumGames-ontwikkelaar Hideki Kamiya heeft op social media ogenschijnkijk plannen voor de ontwikkeling van Bayonetta 4 bevestigd.

Op Twitter laat hij weten dat veel fans het einde van Bayonetta 3 niet precies begrepen. "Ik denk dat Bayonetta 4 voor iedereen een onverwachtse wending in het verhaal gaat nemen."

Hoewel Kamiya in het verleden ook al aangaf ideeën te hebben voor het verhaal van een vierde Bayonetta-game, lijkt deze opmerking min of meer te bevestigen dat hij van plan is de vierde game in de actiereeks te ontwikkelen. Of Nintendo, die de reeks sinds het tweede deel financiert, daar ook toestemming voor heeft gegeven, is op dit moment niet bekend.

Hoe dan ook is de derde Bayonetta-game sinds dit najaar verkrijgbaar op Nintendo Switch. Het spel scoorde een 8 op Gamer.nl: "Bayonetta 3 is met z’n bijna feilloze actiegameplay en absurde scenario’s precies wat je ervan verwacht. Het spel is echter ook verrassend gevarieerd en uitgebreid, met enkel een teleurstellend verhaal dat z’n doel voorbijschiet als minpunt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Tweede seizoen Multiversus vergt twee keer zoveel XP Deze games gaan de Game Awards winnen - Ron en Erik Podcast 413
18

Reacties op: Hideki Kamiya bevestigt plannen voor Bayonetta 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 21 november 2022 09:10
    Het is zo zonde dat deze game vast zit aan te zwakke hardware. Deel 3 had in mijn ogen veel beter geweest op een series X en Ps5. Dus ik hoop bij deel 4 dat Nintendo fatsoenlijke hardware op de markt heeft gebracht die de serie verdient.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 21 november 2022 16:07
    @Snoop213 Als je al kijkt naar hoe pokemon scarlett en violet draaien vraag ik me af hoe games als hogwarts legacy voor de switch kunnen word gemaakt.

    Kan aan de ontwikkelaar liggen natuurlijk en dat ze ieder jaar een game willen pushen voor de feestdagen die duidelijk unfinished is maar toch ik ben in ieder geval klaar voor een opvolger van de switch.
    Denk verder dat de nieuwe zelda gewoon de exact zelfde engine heeft als botw met een ander verhaal die zal dus wss gewoon hetzelfde draaien als in 2017.

    Zou liever zien dat Nintendo meer met Metroid etc aan de slag gaat zeker gezien er net een nieuwe Bayonetta uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hamstertrans

    • 21 november 2022 16:32
    @Deadspacer pokemon is ten eerste niet af. Ten tweede is het waarschijnlijk Gamefreak zelf want een zelda, odyssey,doom etc lopen op rolletjes met mooiere graphics. De engine die gamefreak gebruikt is ook hopeloos verouderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 21 november 2022 17:49
    @hamstertrans Daarom zeg ik Unfinished en Kan aan de ontwikkelaar liggen??

    Doom is grafisch niet indrukwekkend maar idd zelda en mario kunnen het dan zou gamefreak dat ook moeten.

    Ze zouden een jaartje moeten overslaan imo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 21 november 2022 09:18
    Nice mooi als launch titel voor een nieuwe Nintendo console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 november 2022 09:33
    @AgeQned Nou dat hoop ik niet. Want ik neem aan dat een nieuw deel nog wel minimaal 3 4 jaar van ons verwijderd is. En zolang kan Nintendo echt niet wachten op een nieuwe Nintendo console. Het begint echt pijnlijk duidelijk te worden dat de Switch 2 het liefst al bij Zelda tears of the Kingdom beschikbaar moet zijn. Want Mario and Rabbids Sparks of Hope, Bayonetta 3, Xenoblade 3, Pokemon maar zelf een eenvoudige game als Disney dreamlight village loopt slecht op de huidige hardware. 2D games zoals Metroid Dread gaan nog wel. Maar ik vrees met grote vrezen voor Zelda en Metroid prime 4 qua technische prestaties als de Switch niet vervangen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 21 november 2022 12:17
    @Snoop213 De Disney game loopt ook slecht op de Xbox Serie X en PS5 dus dat ligt meer aan de game. Maar ik denk dat er pas een nieuwe Nintendo console in 2024 komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 november 2022 13:05
    @AgeQned Ik hoop het niet . Dan vrees ik voor ZeldaTears of the Kingdom technisch gezien. Maar teveel games draaien nu slecht op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 november 2022 13:32
    @Snoop213 op ze vroegst komt de nieuwe console pas in 2024, zet een nieuwe uit je hoofd voor zelda gaat niet gebeuren. Zelda komt al vroeg in 2023 en er is niks maar ook nog niks van switch 2 bekend die gaat dus niet komen. En zelda draait op zelfde engine als deel 1 dus kan switch prima aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 november 2022 14:26
    @hulstpower Klopt alleen deeltje 1 had ook al last van framedrops en performance issues. Dus dat zegt niet zoveel. Verder hoop ik toch echt eerder dan 2024 en dan op een console die niet zover achterloopt als de Switch nu doet. Want een 2D game prina maar als de games groter zijn zie je de problemen steeds vaker. En als een game minder is door gebrekkige hardware dient er in gegrepen te worden door Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 november 2022 15:00
    @Snoop213 Nintendo moet doen wat ze doen en f de 3rd party games die speel je wel op een ps5 pc of series. Ik wil gewoon dat Nintendo weer iets vets doets zoals ze met zelda deden op n64 en op switch en met Mario. Daar koop ik een Nintendo voor. En high end heeft Nintendo geprobeert maar geen succes was dat met wii en switch en portable zijn ze succesvol en laat ze maar lekker anders zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 21 november 2022 15:59
    @hulstpower Anders zijn vindt ik geen probleem alleen games als Bayonetta 3, Mario and Rabbids Sparks of Hope, Pokemon Xenoblade 3 hebben last van de technische kwaliteit van de Switch. En dan schiet je als Nintendo je doel voorbij. En ik hoef echt geen series X kwaliteit maar technisch kan het echt beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 21 november 2022 11:07
    Zo moeilijk was het toch niet om te begrijpen waar het einde heen ging en wat het betekende voor volgende delen? Er zullen maar 2 uitkomsten zijn en die zijn niet ver gezocht…… Zie ik nu iets over het hoofd of probeert die beste man heel slim te klinken? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Niempie

    • 21 november 2022 12:21
    Met HELLena Taylor als bossfight? Hell yeah!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 21 november 2022 12:49
    Nu maar hopen dat ze de voice actors wel betalen xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 21 november 2022 15:10
    @Ronnyp Ze hebben ook altijd hun voice actors gewoon betaald hoor. Waar heb jij het over??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 22 november 2022 13:13
    @Exalian-1 dan heb jij laatste tijd het nieuws gemist.

    Er was een voice actor die zei dat zij de stem niet meer geen doen want deze mevrouw zou maar 4000 euro betaald kregen. Waarvan later bleek dat dat bullshit was en mevrouw had een aanbod van 16 duizend ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 22 november 2022 13:41
    @Ronnyp Precies, ze zou gewoon normaal betaald worden. Dat was ook mijn punt.
    Maar blijkbaar was jouw opmerking sarcastisch, en had ik dat niet door. ;)