200 meter lopen naar een grote rots, sniper aanleggen, inzoomen, richten, wachten op da German, schieten, doorlopen totaan de volgende steen, sniper aanleggen ..

Dit is niet de beste manier om Hidden and Dangerous te beschrijven, maar in principe is het wel waar je in het spel het meeste mee bezig bent. Snipen is de aorta in de game. Als je niet verder op zoek gaat naar informatie over de game is het ook te begrijpen dat je een stevige pot Quake of Unreal Tournament boven een spelletje Hidden and Dangerous verkiest.

Maar zoals altijd is er meer. De maker van H&D, Illusion Softworks, combineerde sublieme graphics, met heerlijk geluid en soepele gameplay tot een spraakmakend geheel, wat niet al na 10 minuten ging vervelen. De gamesscene was tamelijk verrast door de game uit Tjechïe, toch was er iets wat deze game van de top af hield: de bugs .. de velen bugs.

Illusion Softworks besloot dat de game nog veel beter kon en is aan de gang gegaan met het vervolg, in de vorm van Hidden and Dangerous2. Informatie over de game is nog schaars, maar vandaag heeft een official fanpage 6 nieuwe screenshots van de game op haar website staan.

Mijn gedachte over het vervolg is positief, het origineel kon, en kan, mij tot in de late uurtjes geboeid houden. Het vervolg met betere graphics en, hoop ik, minder bugs zal nog wel eens voor een aardige verassing gaan zorgen. De release van de game staat gepland op het 3e kwartaal van dit jaar, maarja wat moeten we tegenwoordig nog met een release?