Nadat Operation Flashpoint de derde wereld oorlog uitgebroken heeft, kan het best zo eens zijn dat Hidden and Dangerous 2 nummer vier begint. Illusion Softworks heeft met H&D al laten zien dat het in staat is een prima game af te leveren en waarschijnlijk zal dit met deel 2 ook zo zijn.

Hidden and Dangerous Fanatic kon een praatje maken met Tomas Pluharik, lead designer @ Illusion, over enkele aspecten van de war game. Een onderwerp waar over gepraat werd was het genre waar H&D2 het best in geplaats kon worden, is dit juist een realistische shooter of een arcade knaller.

In het origineel was realisme een belangrijke factor, maar daarnaast ging het ook voornamelijk om fun. Tomas verteld dat dit in deeld twee precies hetzelfde zal zijn:Tomas Pluharik - I think that the balance between playability and realism is the most important feature of any simulation war game. Then comes stunning enviroment, perfect atmosphere and tons of features. We are not trying to be the most realistic game or have the most action game from WW2. There must be some compromises. The good examples are the helicopters and planes in our game. We want to have more “arcade" controlling of these vehicles because there is no reason to push players of tactical squad games to learn in two weeks the complex controls of a WW2 fighter plane

Een andere vraag die de website stelde was of er alleen kleine- of ook grote gevechten in H&D2 komen te zitten, Tomas antwoorde dat het een mix van beide wordt: "Er zijn kleine taktische gevechten maar ook grote "save-your-ass" combats".

Om de rest van de vragen en antwoorden te lezen klik je hier.