Tactical shooters, een genre waar je vandaag de dag niet meer omheen kan. Na het succes van Counter-Strike, Rainbow Six en nog veel meer titels, waar denken op de eerste plek komt en dan schieten, zien we een ware explosie in het aantal games dat dit recept als basis gebruikt. Een van die nieuwe spellen waarbij je de nodige terroristen mag opruimen is Global Operations. De verwachtingen zijn hoog gespannen, want ondanks hetzelfde recept blijven de meeste gamers Counter-Strike spelen. De site Pantheon had een interview met Dan McBride over deze komende tactische shooter en vroeg onder andere naar het verschil tussen GO en andere nadenk shooters zoals Counter-Strike.Could you name a difference in GO that would be considered a significant change; a breath of fresh air if you wish, from most mainstream terrorism games and modifications?

McBride: There are so many things to list! But one thing that really stands out is the ballistics and collision systems. In GO you will need to be conscious of the nature of the cover you choose in a firefight. If you are hiding behind a plaster or wood wall, you will still be vulnerable to heavy weapons fire. We also use per polygon collisions with bullets, so accuracy is more appropriately rewarded than in other FPS'. At first this caused us some frustration, but what we came to realize is that you really can't handle a sniper rifle or machine gun while simultaneously bunny hopping and strafing.

Naast de antwoorden ontving men ook 3 exclusieve screenshots, waarvan je de overige twee hier en hier kan zien.