Het verschil tussen Civilization 4 en vorige delen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Na vier delen valt er toch niet nieuws meer te verzinnen zou je zeggen. In het geval van Civilization 4 gaat die vlieger niet op. Zo heeft men nieuwe eenheden toegevoegd die ervaring opdoen en over speciale eigenschappen beschikken, zijn er aanpasbare regeringsvormen, een uitgebreid religieus en cultureel systeem, en natuurlijk de meest in het oog springende verandering, een levendige 3D wereld. Ook heeft men het multiplayer gedeelte flink onder handen genomen, zodat je meteen met anderen kunt spelen. Ook is dit de meest "mod-vriendelijke" Civ game tot nu toe.

Om beginnende spelers tegemoet te komen is dit deel ook een stuk toegankelijker. Het opruimen van vervuiling en andere saaie en vervelende management zaken behoren daardoor nu tot het verleden.Si: So the combat system has changed and I was fortunate to see it in action and was quite impre ed, please tell us little about it.2k Games: The first thing you might notice is that there are no longer separate attack and defense values for units. Instead, there is a single Strength indicator to make combat calculations le ambiguous. There is also a countering system built into the units where certain types are naturally stronger against other types. There is also the idea of unit customization through experience-based upgrades. All of these things help to make combat more interesting and strategic than ever before.Qua systeemeisen hoef je voor Civilization 4 niet te vrezen. Het spel heeft minimaal een 1 GHz Pentium 3 met 256 MB geheugen en een videokaart die hardware T&L ondersteunt nodig, hoewel het spel beter loopt op een P4, met 512 MB geheugen en een 9800 Radeon videokaart. Meer informatie vind je in dit interview.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou