De populaire Amerikaanse gamessite 1UP heeft een uitgebreid artikel geplaatst over het verschil in smaak wat betreft games tussen Amerikanen en Japanners. Waarom raakt Microsoft de Xbox 360 met zo'n goed spelaanbod aan de straatstenen niet kwijt in Japan? En waarom verkopen Japanse topgames zoals Shin Megami Tensei en Disgaea in de VS zo slecht?
Het artikel, dat zeker het lezen waard is, gaat in op culturele verschillen tussen Amerikanen en Japanners, en de daaruit voortvloeiende smaak op het gebied van games.
Lees het acht pagina's tellende stuk hier.
Reacties op: Het verschil tussen Amerikaanse en Japanse gamers
misjnoe
hel
thx a lot o^
EvilMonkey900
Kev_Boy
Wat je ook bent ben je, dat kan je toch niet veranderen.
Mij kan bijna elke Japanse game me niks malen. Dus ga ik die ook niet spelen, punt, zo eenvoudig is het.
Dark Sepiroth
vaak goed en speciaal uitgewerkte characters zijn en vaak een goed verhaal en krachtige settings.
Dit is dan ook de reden waarom ik minder op pc of 360 speel. Gewoon teveel van het zelfde in verband met character en verhaal uitwerkingen. In mijn ogen vaak heel oninteressant.
Er zijn voor mij natuurlijk uitzonderingen op pc die ik dan wel speel.
Klaus Henkel
in wetenschappelijke kringen noem je dat primordialisme, een denkwijze die achterhaalt is en totaal niet klopt
Hoe dan ook, het is flink wat tekst maar ik vond het een goed artikel dat aardig in de buurt komt het verschil tussen de japanse en westerse markt uit te leggen
anonymous
Kesenaie
anonymous
Like-A-Bunny
Guppy
Dandor
Kesenaie
Crazy Harry
Uiteraard kan het er ook aan liggen dat het vanuit een amerikaans oogpunt is geschreven. Vreemde oorzaken zijn gezocht voor bepaalde voorkeuren in game design waardoor de voorkeuren dus zeer ongeloofwaardig worden onderbouwd.
De intentie van het artikel vind ik wel goed, ik hoop dan ook dat ooit iemand die er wel verstand van heeft een dergelijk artikel zal schrijven.
En wat betreft dat patriotisme van de amerikanen, dat is inderdaad te ver doorgeschoten, dat wordt in de eerste alinea al duidelijk wanneer de schrijver de automobiel als amerikaanse vinding claimt…
Chris76
Crazy Harry
Er is nog best een groot verschil tussen de amerikaanse en de europeaanse gamescultuur ook al lijkt dat vaak niet zo.
hel
maareh, welke gamer kan er ook wat mee? niet meer dan leuk om te weten, al moet ik na het lezen zeggen dat het artikel ook zo bedoeld is. Weinig nuttige info voor gamedevs.
hel
RadiuZ
Hildifriths
Een mooi voorbeeld van een vreemde vergelijking die totaal geen steek houdt is het volgende:
"Japanners houden van repititieve games om een character op te bouwen en zodoende een über character op te bouwen, terwijl Westerlingen liever een game als World of Warcraft spelen………"
……. ehm, voor zover ik de ervaring heb, is WoW een enorm repititief spel, vol character opbouw, en loopt vol met epic equipped chars die 2-hit kills doen…
een andere opmerking die de schrijver maakt:
"Japanners verwerken weinig save-momenten in het spel voor de spanning. De oorzaak ligt bij het gebrek aan technologie voor cartridges in de jaren 80 om te kunnen saven en dus hebben de Japanners maar iets moeten bedenken."
…ja…nochtans kon je wel al saven op Zelda spelletjes op de NES. En die stonden op…cartridges.
Zo zijn er tal van rare vergelijking te vinden in het artikel.
Gewoon een zeer vreemd gebruik van anologie dooheen het artikel. Anologie is zelden goed, maar dan ook nog eens dingen gaan vergelijken die totaal iets anders en van een andere tijd zijn, vind ik een beetje bizar.