De Game Developers Conference is inmiddels afgelopen, maar her en der verschijnen er nog korte impressies van de getoonde games. Zo mocht Homelan een kijkje nemen bij een demonstratie van Deus Ex 2: Invisible War. Het eerste wat opviel waren de realistische geluiden die je krijgt te horen in het spel. Je kunt bijna alles in Deus Ex 2 op pakken en ergens naar toe gooien. Afhankelijk van wat het voorwerp raakt krijg je een ander geluid te horen. De voorwerpen reageren dus op de omgeving, iets wat nog nooit op zo'n grote en uitgebreide schaal gedaan is.The actual gameplay in the demo was hard to guage at this point since the GDC build did not have AI implemented. It was also hard to guage the game's graphics engine since the demo was shown on a flat widescreen monitor but at 800x600 resolution which created a noticable jagged effect in the game. The character models do look sharp and detailed, however, and the folks at Ion Storm are clearly working on making the game look better. While they did license Epic's Unreal engine for both Invisible War and their upcoming Thief III, they admit to pretty much ripping up the engine for their own use; so much so that in their estimation only one percent of Epic's code is still in Invisible War's engine. Verder was er weinig te vertellen over Deus Ex 2, aangezien de demo nog geen AI had en grafisch ook verre van af was. Liefhebbers van Deus Ex 2 moeten dan ook uitkijken naar de komende E3 in mei, als Ion Storm vast en zeker nog meer lekkers van dit veel belovende spel zal laten zien.