De Xbox reclamecampagne is flink vaag, maar de GameCube reclamecampagne wordt met de lijfspreuk 'Life's a game' ook niet echt normaal.

Naast de standaard poster en tv/bioscoopreclames zullen er vanaf half maart ook demo-units in gameshops en winkelketens verschijnen om de consument te laten kennismaken met de GameCube.In een scherpe, zeer goed samengestelde en vaak surreële campagne, laat Nintendo's nieuwe TV en bioscoop reclame zien hoe pakkend het spelen van games op de Nintendo GameCube is.

Een glazen kubus staat centraal in elk van de zeven spots. Aan de hand daarvan laten we zien hoe de vage lijn tussen de realiteit en de bevrijdende fantasie van de wereld van de games op de Nintendo GameCube wordt ervaren. Elke spot concentreert zich op een verschillend element van de grote verscheidenheid aan spellen die voor de Nintendo GameCube verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld Luigi's Mansion, Super Smash Bros. Melee, WaveRace: Blue Storm, Star Wars Rogue Leader Rogue Squadron II, Pikmin en NBA Courtside 2002.

De campagne werd ontwikkeld door het wereldwijd opererende reclamebureau Leo Burnett en verschijnt in Europa op de buis vanaf medio maart. De TV campagne kwam tot stand onder leiding van Erick Ifergan, die als director of photography inmiddels diverse internationale prijzen op z'n naam heeft mogen schrijven. De beelden werden opgenomen op locatie in Rome en naderhand gemonteerd in Parijs. Nintendo of Europe zal de site Nintendogamecube-europe.com gaan gebruiken als centraal punt voor de aan de man breng campagne.

In totaal zal Nintendo of Europe voor €100 miljoen in de pre-launch marketing steken.