Het 'leaken' van MODs is slecht voor de community | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Wat is er zo fantastisch aan een game waarvan je alle mogelijke alpha's en beta's aan je voorbij hebt zien trekken? Die zogenaamde fantastische grafische effecten in een spel worden na 20 keer ook saai en als gebruiker van beta's heb je zowat elk foutje gezien dat maar mogelijk is.

3Dactionplanet spreekt dan ook over het 'leaken' van beta's en MODs naar de gamescommunity. Want maakt dat een spel er leuker op?A game developer can usually trust its own people to keep leaks from getting out. To be sure (particularly with mod teams), things get handed out to people that aren't on the team... mostly to close friends. Those files can work their way down the chain occasionally, but it's usually a slow, person-to-person trickle.

When more groups get involved, however, leaks become far easier, and more likely to happen. A low-level person at a publisher, someone at a hardware vendor with a friend who happens to run a website... The more people that aren't in your group that have the game, the larger and more frequent leaks tend to be.

In dit artikel worden een aantal voorbeelden aangehaald, waaronder de 'Bid For Power MOD', waarvan zowat elke versie voortijdig op het net is verschenen.

De rest van het artikel is op 3Dap te vinden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou