De POP 24/7-automaten, die ontwikkeld zijn door UCA, een samenwerking tussen Universal Studios en Sony Pictures, krijgen sinds kort voet aan de grond in het Verenigd Koninkrijk. Hier staan de automaten nu bij de 150 grootste bioscopen, vliegvelden, stations, winkelcentra en supermarkten. Eerder waren de automaten al te vinden in de Best Buy-, Wal-Mart- en Blockbuster-winkelketens in de Verenigde Staten.

"We hebben de POP-automaten in 2009 gelanceerd, na een succesvolle testperiode in een bioscoopketen. De zaken groeien geleidelijk", aldus Maya Jenkins, productiemanager van UCA.

Uitbreiden

Jenkins verzekert dat er de komende maanden nog meer automaten komen die games aanbieden. "We hebben al games in sommige machines, en dit zullen we de komende maanden uitbreiden", aldus Jenkins. Of de automaten ook in Nederland verwacht kunnen worden, is niet bekend.

In een POP 24/7-automaat kunnen bijna 400 fysieke dvd's, blu-ray's en games. Daarnaast kunnen consumenten films en muziek digitaal kopen, waarna de automaat het op een geheugenstick plaatst. In 2010 moeten ook games digitaal via de automaten kunnen worden gekocht.