"Ik denk dat de industrie zich nu in een staat bevindt waarin het te moeilijk is geworden om succes te boeken met een game met een groot budget", zegt Baryshnikov. "Omdat marketingbudgetten tientallen miljoenen dollars omvatten, verwachten consumenten dat zij veertig of zestig dollar betalen en ongelooflijke dingen krijgen. Honderden uren aan gameplay, tientallen duizenden uren aan dvd-beelden, geweldige multiplayer..."

"Als we dit doen zouden we, ik weet niet, tweehonderd miljoen dollar [aan ontwikkelingskosten besteden]... Als we iets van hoge kwaliteit produceren maar dit onderdeel of dat onderdeel ontbreekt, dan zegt de pers: 'Oh, [we geven het] 85 procent. Ik speelde de game, het is aardig, maar het bevat geen video ofzo'. En de consument zegt: 'Het heeft geen multiplayer, ik ga het niet kopen'", aldus Baryshnikov.

1C Company is vooral bekend van de IL-2 Sturmovik-reeks, een serie games waarin het vliegen in verschillende vliegtuigen wordt gesimuleerd.