Eerste resultaat van feedback uit Battlefield 3-bèta onthuld

Dice heeft de eerste lijst met bugs en fouten binnen de Battlefield 3-bèta bekendgemaakt, die is samengesteld op basis van door spelers geleverde feedback. De ontwikkelaar stelt op de Battlefield 3-blog deze problemen te zullen verhelpen in de volledige versie. De in de eindversie door te voeren aanpassingen omvatten onder meer het verbeteren van de rank-progressie en het veranderen van de crosshair voor de shotgun. Ook zullen er een aantal bugs worden aangepakt zoals het in zijn geheel verdwijnen van de crosshair en het feit dat schoten op bewegende vijanden soms meer schade doen dan de bedoeling is.

Uncharted 3 maakt gebruik van PSN Pass-systeem

Uncharted 3: Drake's Deception gaat voor zijn multiplayer gebruikmaken van het PSN Pass-systeem. Dat maakte een software manager van Sony Spain bekend. PSN Pass is een eenmalig te gebruiken code waarmee de multiplayercomponenten van een door Sony uitgegeven game worden ontgrendeld. Uncharted 3: Drake's Deception is, in navolging van Resistance 3, de tweede game die gebruikmaakt van het systeem. De PSN Pass vormt net als andere multiplayer-passystemen voornamelijk een middel voor uitgevers om een aandeel in de tweedehandsmarkt te kunnen houden. Spelers die een gebruikte game kopen moeten deze code namelijk los aanschaffen als zij online willen spelen, wat uitgevers in tegenstelling tot tweedehands verkopen geld oplevert.

Baas Sledgehammer stond onder druk tijdens ontwikkeling MW3

De ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3 vormde een stressvolle tijd voor Glen Schofield, baas van medeontwikkelaar Sledgehammer Games. Dat vertelt hij in een interview met gametijdschrift Edge. Schofield wijt dit aan de hoge verwachtingen die gepaard gaan met het ontwikkelen van een nieuw deel in de Call of Duty-serie. Hij is bang dat hieraan niet te kunnen voldoen. "Er zijn dagen dat je denkt: Oh nee, we hebben een monster gemaakt. Dat gaat gepaard met een hoop stress. Het werkt niet verlammend, maar ik maak me wel erg zorgen over mensen die mogelijk gaan zeggen: 'Kijk, dat is de man die Call of Duty heeft verpest', aldus Schofield.

Microsoft-patent noemt leeftijdsverificatie via Kinect

Uit een in maart door Microsoft aangevraagd patent blijkt dat de uitgever de mogelijkheid onderzoekt om zijn Kinect-sensor als een vorm van leeftijdsverificatie in te zetten. De patentaanvraag werd onlangs gepubliceerd, zo meldt website Geekwire. Hoewel Kinect niet bij naam wordt genoemd, spreekt de aanvraag over een motion capturing-systeem dat een dieptecamera omvat. Deze camera zou via de relatieve grootte van hoofd en armen en de verhouding daartussen de leeftijd van gebruikers kunnen bepalen. Hiermee wordt het mogelijk om bepaalde content, zoals games en films, af te schermen van consumenten die daar te jong voor zijn. Het patent noemt daarbij ook de optie om dit te doen terwijl de content wordt afgespeeld, bijvoorbeeld zodra de camera een minderjarige gebruiker herkent.

'Volgende Assassin's Creed komt voor december 2012'

Assassin's Creed: Revelations beëindigt het verhaal van Ezio en Altair, dat van Desmond Miles' krijgt zijn conclusie voor december van volgend jaar. Dit legt de creative lead van de game, Alexandre Amacio, uit aan Eurogamer. "In Assassin's Creed hebben we een tijdlijn opgezet over het einde der tijden in december 2012", zo verklaart Amacio. "Dat is al erg dichtbij en het verhaal dat we willen vertellen moet natuurlijk voor die tijd verschijnen. We hebben zo'n complexe en sterke verteltechniek dat we proberen om de spellen voor deze datum te ontwikkelen. Het zou stom van ons zijn om een game te centreren op een semi-werkelijkheid en dan de gebeurtenissen van de conclusie na die datum in het echte leven te laten plaatsvinden."