Bugs in Ocarina of Time bewust behouden in 3DS-versie  

Een aantal bugs uit The Legend of Zelda: Ocarina of Time is bewust in de game gelaten, omdat ze leuk zijn. Dit vertelt programmeur Shun Moriya in een recent Iwata Asks-interview. Volgens Moriya ontstond er een conflict in het ontwikkelteam toen de programmeurs de bugs wilden oplossen. Volgens medewerkers die de originele game hadden gespeeld op Nintendo 64 zijn de bugs juist leuk, omdat gamers er met hun vrienden over praten. Daarom is besloten ze te laten zitten.

Ex-medewerkers L.A. Noire-studio kaarten misstanden aan  

Een aantal ex-medewerkers van Team Bondi, de ontwikkelaar van L.A. Noire, heeft zich in een interview met IGN uitgelaten over de naar hun zeggen erbarmelijke werkomstandigheden binnen de studio. De elf voormalige werknemers, die uit angst voor repressailles anoniem wensen te blijven, noemen te lange werktijden, slechte leidinggevenden en een boze en beledigende baas als zaken die tot de orde van de dag behoorden. Ze stellen dat er tijdens de ontwikkeling van L.A. Noire voortdurend onrealistische deadlines gesteld werden, wat tot gevolg had dat het voltallige personeel zich voortdurend in een zogeheten 'crunch time' bevond. Crunch time is binnen de software-ontwikkeling een veelgebruikt begrip om de periode aan te duiden waarin extra hard gewerkt moet worden om een game af te krijgen. Ook zouden de werknemers hiervoor nauwelijks voor overwerk betaald zijn.  

Star Wars Galaxies stopt in december  

Op 15 december worden de servers van massively multiplayer onlinegame Star Wars Galaxies afgesloten en zal de game na acht jaar niet meer speelbaar zijn. Dit blijkt uit een brief van Sony Online Entertainment (SOE) op het forum van de game. Tegenover website Massively heeft John Smedley, president van SOE, gezegd dat het afsluiten puur een zakelijke beslissing is geweest. Met name de verschuivende focus naar de aankomende Star Wars-MMO, Star Wars: The Old Republic, is de reden van het stoppen met Star Wars Galaxies. Het team dat momenteel nog werkt aan de game zal gaan werken aan een nieuw, nog onbekend project.

Final Fantasy VII en VIII al ruim een jaar op Steam  

De PC-versies van Final Fantasy VII en VIII staan al meer dan een jaar op Steam, maar zijn niet beschikbaar voor consumenten. Dat meldt RPG Site, die zijn informatie haalt uit een bron die de games ontdekte in de Steam Registry Editor. Toen de twee games in 1998 en 2000 uitkwamen op PC werden ze gezien als matige overzettingen van de originelen op de eerste PlayStation-spelcomputer. De huidige versies op Steam werken volgens RPG Site's bron wel op Windows 7, maar crashen regelmatig. Begin 2010 heeft Square Enix de gamebestanden nog aangepast, mogelijk om te proberen de games beter op verschillende PC's te laten werken.

Battlefield 3 krijgt 10 coöperatief speelbare maps  

De coöperatieve multiplayermodus van Battlefield 3 bevat tien maps. Dit meldt het magazine PSM3 op basis van informatie van Patrick Bach, uitvoerend producent van de game. Het is al enige tijd bekend dat Battlefield 3 voorzien wordt van een losstaande coöperatieve modus, die daarmee niet enkel een multiplayervariant is van de singleplayer. Buiten dat de modus bestaat en het aantal maps dat te spelen is, heeft ontwikkelaar DICE nog niets bekendgemaakt over de coöperatieve ervaring.