SSX komt begin 2012

Snowboardgame SSX komt in januari 2012 uit voor PlayStation 3 en Xbox 360. Hoewel verschillende gamesites voorheen uitgingen van een releasedatum in 2011, heeft uitgever Electronic Arts nog niet eerder aangegeven wanneer de game uit zou komen. Onlangs werd bekend dat de game niet langer de subtitel Deadly Descents draagt, om te benadrukken dat Deadly Descents niet de hoofdrol speelt in de game. Dat is namelijk de naam van één van drie belangrijke gametypen in SSX. Hierin strijden spelers tijdens het snowboarden tegen natuurlijke gevaren zoals sneeuw- en rotslawines. De andere twee gametypen zijn, net als in de vorige delen, racen en stunten.

Rare: 'Kinect-spraakherkenning is de toekomst'

In de toekomst gaat spraakherkenning een veel grote rol spelen bij de besturing van de Kinect en zijn spellen. Dit vertelt Scott Henson, studiomanager van Microsofts Kinect-studio Rare, aan MCV. "We gaan spraakherkenning meer centraal en op de voorgrond zetten. We benutten nu pas tien procent van het potentieel. De mogelijkheid om 'Xbox pause' te zeggen om de Xbox daadwerkelijk te laten pauzeren is pas het begin. Het is magie, maar uiteindelijk moet het zo zijn alsof je een gesprek voert. We gaan proberen om de technologie te verbeteren zodat deze geschikter is voor stem en lichaam."

Mod tools Black Ops gepland in mei

Ontwikkelaar Treyarch wil in mei mod-tools uitbrengen voor de PC-versie van Call of Duty: Black Ops. Dat zegt een PC-ontwikkelaar van de game in een Tweet, later ge-retweet door Treyarchs communitymanager Josh Olin. Wanneer de mod-tools volgens de huidige planning uitkomen, dan is dat een half jaar na de release van de game. Voor Call of Duty: Modern Warfare 2 zijn nooit mod tools uitgebracht. De tools voor Call of Duty 4: Modern Warfare werden ongeveer twee maanden na de release van de game uitgebracht; die van Call of Duty: World at War kwamen in dezelfde maand als de game uit. Met mod-tools kunnen gamers hun eigen aanpassingen en toevoegingen maken voor Call of Duty: Black Ops, waaronder nieuwe speelvelden en nieuwe gamemodi.

'Fable III op PC wordt moeilijker'

De PC-versie van Fable III wordt moeilijker dan de Xbox 360-versie. Dit vertelt Josh Atkins, Fable III's lead designer, in een interview met website Rock Paper Shotgun. Volgens Atkins kwam het besluit om de PC-versie moeilijker te maken tot stand na een intern gesprek waarin besproken werd wat PC-spelers belangrijk achten. "De extra uitdaging, of de keuze om een extra uitdaging te hebben, was iets waarvan we dachten dat dit wel belangrijk is voor ze. We hebben niet gewoon een paar instellingen veranderd – we zijn gaan zitten en hebben naar elk monstertype apart gekeken", legt Atkins uit. "In plaats van te zeggen: 'We maken deze tien procent sterker', hebben we bepaalde monsters sneller gemaakt om de indruk te wekken dat ze slimmer zijn."

Microsoft: 'Nieuwe titels voor Kinect op E3'

Microsoft is van plan op de E3 nieuwe titels voor Kinect aan te kondigen. Dat heeft Neil Thompson, general manager van retailverkoop en marketing van Microsoft Groot-Brittannië, verteld in een interview met de website MCV. Tijdens de E3 die in juni in Los Angeles wordt gehouden, mogen we nieuwe Kinect-titels verwachten volgens Thompson. "Ik kan garanderen dat Rare en vele andere studios kijken naar de ontwikkeling van Kinect, en daarbij zelf ook met fantastische nieuwe ervaringen komen. Mensen zullen het zeker waarderen," vertelt Thomson. "Dat is waar we ons op richten."