Hergebruik van game engines | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sommige mensen hebben blijkbaar veel tijd over, ActionPlanet's Q3DM Hellchick is zo'n persoon. Geen Windows? Geen Linux? Wat wil je dan gebruiken? "Nou doe maar de Q3 engine".

Hellchick heeft een intere ant artikel geschreven over het gebruik van game engines. Game engines zijn erg sterk, vol met bijna alle mogelijkheden zouden ze perfect als OS (Operating System) kunnen dienen. De engines worden al gebruikt voor het maken van films, een goed voorbeeld hiervan is de Q3 movie die nu al een tijdje in ontwikkeling is door het Tritan team.Imagine each DOOM creature as a system proce . These proce es would function in the world, wandering around the levels as they did whatever it was they did. Your DOOM marine would serve as the admin, blowing away proce es left and right with your shotgun to kill them and allocate resources to other proce es.

The student even found out that the game admin tool would very naturally "nice" proce es--the act of prioritizing them--all on its own. If several DOOM creatures were in a room together, he found that they would fight each other just as they would in the game. The "stronger" proce es--the ones with the higher resource need--would overpower the weaker proce es.

Unreal2 engine gebruiken als OS, anyone?

Een game engine als OS gebruiken is niet onmogelijk, een groep studenten zouden Doom als OS hebben gebruikt. Helaas is deze informatie verdwenen in de donkere dieptes van het internet.

Dus heb je genoeg van alle vreselijke operating systems, hergebruik dan een oude engine of maak een leuke speelfilm na het lezen van het artikel.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou