Het onderzoeksbureau liet 425 mensen een half uur lang 3D-televisie kijken. Van de ondervraagden zei 89 procent dat de brillen het moeilijk maakten om naast het kijken van televisie andere dingen te doen. "Veel consumenten, vooral de jongere, houden ervan om te multi-tasken. Zij waren geïrriteerd over het feit dat dit niet kon", zegt Char Beales, CEO van de Cable & Telecommunications A ociation for Marketing, de instantie die opdracht gaf voor het onderzoek.
Ook hekelden de ondervraagden de verschillende 3D-technologieën. "Als ik mijn Sony-brillen naar het huis van een vriend meeneem, en hij heeft een 3D-televisie van Samsung, dan werken die [brillen] niet. Kijkers kunnen daar echt van streek van raken", legt Nielsen's Frank Stagliano uit.
Kosten
Het onderzoeksbedrijf meldde daarnaast dat twaalf procent van de zogenaamde actieve televisiewinkelaars overweegt een 3D-televisie te kopen. Eerder lag dit aandeel nog op 25 procent. Deze ondervraagden noemden de hogere kosten van 3D-televisies en het gelimiteerde aanbod van programma's als redenen om geen 3D-televisie aan te schaffen. Wel zei de helft van de ondervraagden onder de indruk te zijn van de kwaliteit van de driedimensionale beelden.