Action RPGs hebben de afgelopen jaren de nodige successen gehad. Diablo II werd in gigantische aantallen verkocht, en Dungeon Siege was ook een groot succes. Net als deze games is Harbinger, van Silverback, een Action RPG, met een groot verschil: Waar Diablo II, Dungeon Siege en andere Action RPGs zich allemaal afspelen in een fantasy wereld, bevolkt door goblins, elfen en dwergen, speelt Harbinger zich af in een gigantisch ruimteschip, bevolkt door verscheidene soorten aliens. Als speler zal je 3 verschillende characters kunnen kiezen voor je speurtocht door de Harbinger.

PC Gameworld heeft vandaag een interview online gezet met Brian Gladman van Silverback, waarbij wordt ingegaan op verschillende aspecten van de veelbelovende RPG:How does Harbinger differ from other RPG releases out there now?

[Brian] Well, foremost, there are no goblins or orcs or mana or magic! The sci-fi setting is, as far as I know, pretty unique for an Action/RPG right now.

The art direction is also something that really sets the game apart. I can guarantee you've never seen anything like Harbinger before.

I also think the dynamic, event-driven storyline is pretty cool. You can play the game as each of the three main characters, and not only will the gameplay experience be different, but the storyline is presented slightly differently for each character. And, decisions you make will impact on the story you get.

Met als systeemeisen een P3-500, 128MB RAM en een 16MB videokaart zouden de meeste computers Harbinger zonder al te grote problemen kunnen draaien. Meer informate is te vinden op de officiële site. Harbinger zal in februari in de winkel liggen.