Zoals iedere week is er ook deze week weer een Halo update. Op dit moment wordt er keihard gewerkt aan het spel om op de E3 een goede indruk achter te laten op al die hardwerkende gameredacteurs.

Er is de afgelopen week gewerkt aan de AI van Halo, de bad guys worden agressiever als je ze verwond en er is veel gedaan aan multiplayer. Vooral het testen daarvan - We got the Marines, Warthogs and dropships to play nicely together this week. In particular, the dropship no longer drops Warthogs on hapless marines.

- The AI is now aware of vehicles; that is to say, if you roll up in the Warthog the Marines are smart enough to hop in.

- The Covenant Elite are significantly more bad-assed than they have been in the past. You want to make sure you take them out quickly and completely. Wounding them just pisses them off.

- We got a lot more sound in the game, including some context-sensitive music and roughly 1400 separate dialog tags.

- You can hurt people by slamming vehicles into them. Now you no longer need a friendly Marine manning the chain gun to make the Warthog a dangerous weapon.

- Rob beautified many things, and Shiek piled in a slew of new effects, including a lovely plasma grenade effect.

- There was a LOT of multiplayer testing this week. And it was a LOT of fun.

Tijdens de E3 zal het spel natuurlijk volop de in de spot-lights staan er daarom wordt er nu extra hard aan gewerkt. Of het allemaal de moeite waard is zullen we binnen korte tijd kunnen lezen.