Nieuws

Halo: The Master Chief Collection komt naar pc

Halo: Reach komt ook naar de collectie

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft brengt Halo: The Master Chief Collection naar pc. Daarnaast wordt Halo: Reach voor het eerst aan de collectie op Xbox One en pc toegevoegd.

Microsoft liet dit gisteren weten tijdens de Inside Xbox-uitzending. Het is voor het eerst dat The Master Chief Collection naar pc komt, nadat het spel al jaren beschikbaar was op Xbox One.

343 Industries werkt samen met Splash Damage en Ruffian om de games naar pc te brengen. Het is de bedoeling dat de games één voor één overgezet worden naar pc, te beginnen met Halo: Reach en daarna op chronologische volgorde, om er voor te zorgen dat elke game de kwaliteit biedt waar de serie voor staat. De collectie komt beschikbaar via Steam en de Microsoft Store, maar een precieze releasedatum is nog niet bekend.

Halo: Reach wordt ook aan de Xbox One-versie van de collectie toegevoegd. Daardoor is de complete Halo-reeks straks speelbaar op Xbox One. 343 brengt Reach in twee delen uit: de multiplayer wordt gratis toegevoegd, terwijl de campagne en Firefight een aparte aankoop is. Xbox Game Pass-leden kunnen Halo: Reach wel spelen. Ook voor Reach is nog geen precieze releasedatum.

Dit artikel delen:

Lees meer

Jade Raymond is nu vicepresident bij Google Dead Space-bedenker ziet nieuw deel wel zitten
19

Reacties op: Halo: The Master Chief Collection komt naar pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Stofkap

    • 13 maart 2019 08:39
    Halo: Reach, toch wel een van m’n favorieten in de serie. Ben benieuwd welke kant ze met Halo Infinite opgaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 13 maart 2019 09:03
    Zondag wordt er meer info gegeven, tijdens/na het halo evenemnt dat gestreamed wordt.
    Waarschijnlijk zal daar de release datum besproken worden en overige zaken zoals crossplay etc.

    Ben de afgelopen dagen regelmatig op wat halo forums geweest en het is mooi om te zien hoe hyped de gehele community hiervoor is :)
    Kan niet wachten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 13 maart 2019 09:23
    Slimme marketing strategie van Microsoft voor de nieuwe Halo.
    Ik kijk er zelf ook wel naar uit moet ik zeggen.
    Zoveel uren in (vooral) Halo 1 gestoken en de coop campaign maakte destijds zoveel indruk op mn vrienden en mij. Echt baanbrekend!
    Ik ben wel hyped

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 13 maart 2019 09:29
    Heerlijk. Speel m nu op de XBOX one, maar een pc versie is altijd welkom!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 13 maart 2019 09:33
    KIjk nou, 4 goede volwassen comments. Dit in tegenstelling tot FB, waar uitgerekend de PS aanhang upset lijkt te zijn omdat de XBox een exclusive kwijt zou raken.. hahaha. Wanneer snapt men dat play anywhere een beter concept is dan exclusives.. ?

    Het levert de industrie meer op en je maakt veel meer mensen blij.. win win..
    Exclusives zijn alleen goed om te pochen.

    Ik vind het een goede zet. Halo verdiend een groter podium. Hopelijk wordt hij controller vs. controller (en co-op) crossed platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 13 maart 2019 10:48
    @ kleinekoojer
    Gelukkig is jouw comment ook heel volwassen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 maart 2019 15:18
    @Hooper Wat is er onvolwassen aan dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 13 maart 2019 19:06
    @fonsrutte Ik denk omdat hij "verdiend" heeft geschreven i.p.v. "verdient".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KingofHearts045

    • 13 maart 2019 19:49
    @Hiss Wauw wat erg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 13 maart 2019 09:48
    Halo is natuurlijk van oorsprong een PC game, echt super blij mee dat hij weer terugkeert.
    Halo leent zich uitermate goed voor de console, vandaar dat Microsoft er een exclusive van heeft gemaakt destijds.

    Al met al goed nieuws voor alle gamers :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 13 maart 2019 09:59
    Goed nieuws! Kan niet wachten om Halo op PC te spelen zonder vage mods en emulators.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 13 maart 2019 10:02
    Zo jammer dat er geen halo 5 in de collectie zit. Doe het goed of doe het niet…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 13 maart 2019 10:04
    @Shinjite jeej van alle positieve reacties is er toch iemand die elke ochtend azijn urineerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 13 maart 2019 10:07
    Wat me niet geheel duidelijk is: wordt de PC versie een remaster of een remake?

    In het eerste geval geef ik de game weinig kans aangezien het PC FPS genre aanzienlijk is veranderd de laatste 15 jaar.

    Op de Xbox een remaster uitbrengen maakt mensen enthousiast omdat ze al een fan waren van de serie. Nostalgie speelt daar een grote rol in.

    Ik denk dat de meeste PC gamers echter nog nooit een HALO game hebben gespeeld en niet echt warm zullen lopen voor een 15 jaar oude FPS die eindelijk eens naar de PC komt.

    Zo was ik zelf echt enorm geïnteresseerd in HALO toen Bungie de game aankondigde voor PC, enorm teleurgesteld toen het een console exclusive werd en heb ik nu echt totaal geen interesse om het zoveel jaren na dato nog eens te gaan spelen. Gameplay technisch zijn er door de industrie inmiddels grote stappen gemaakt en tenzij dit idd een remake is waarin bepaalde archaïsche gameplay elementen worden aangepast zal het spel echt oud aan doen vrees ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • macc

    • 13 maart 2019 10:59
    @TheChief Klopt niet. Halo 1 was op de PC erg populair, zeker de MP. Met Halo 2 heeft Microsoft het zelf verprutst met een slechte port en een koppeling aan Windows 8 etc. Zo heeft het zelf de PC base weggejaagd. En ik vind het shooter genre nu niet zo enorm ontwikkeld de afgelopen jaren los van mooiere graphics (even die Battle Royale ontwikkelingen buiten beschouwing gelaten).

    Anyway, ik denk dat er zeker nog voldoende vraag is naar deze titels op PC, mits goed aangepakt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 maart 2019 10:54
    Told u so.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 13 maart 2019 13:36
    @casualkiller Jeetje man. Wil jij nu echt een shouderklopje omdat je het meest obvious news hebt voorspeld? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 maart 2019 15:01
    @DarkRuleR

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 13 maart 2019 19:09
    @casualkiller Dit is toch wel uit dat lied "Halo"? Anders is het off-topic.