Nog een aantal maanden en dan zal eindelijk Halo voor de PC verschijnen. Het spel is dan ongeveer een jaar in ontwikkeling geweest en lijkt op het eerste gezicht alles behalve onder te doen voor de Xbox versie. Vooral de multiplayer kant van de PC versie zit vol nieuwe content zoals voertuigen, wapens en zes nieuwe maps. Tevens maakt Halo ook gebruik van de nieuwste snufjes op hardware gebied, maar kunnen gamers met een mindere PC het spel ook nog spelen.Redwood: What improvements are being made to HALO to take advantage of hardware that is now more advanced than the Xbox? e.g. Radeon 9800 Pro, GeForce FX. Randy Pitchford: Halo for PC now has a DirectX 9, Pixel Shader 2.0 pipeline. This is a really, really big deal -- the game looks stunning on hardware like the Radeon 9800 and GeForce FX. The game has also been worked on to make it look amazing at high resolutions. I run the game in 1600x1200 -- that's about three orders of magnitude better in terms of pixel resolution than what your TV can do with the Xbox version. If you've got a better video card that can handle it, you can go even higher – it's killer. In dit interview praat Gearbox Software's President Randy Pitchford over allerlei aspecten van het spel, zoals multiplayer, systeemeisen, verschillen met de Xbox versie en nog veel meer. Over de multiplayer laat Randy onder andere weten dat het spel (in het begin) maximaal 16 spelers zal ondersteunen, wat voor alle maps meer dan genoeg zou zijn.