Halo-MMO geannuleerd vanwege succes Wii | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Microsoft wilde zich met hun console en XBLA meer richten op een breder, casual publiek. Dit kwam nadat ze zagen wat Nintendo aan het doen was met hun Wii", zegt Monk. Bovendien lagen de kosten van het spel erg hoog, rond de 65 miljoen euro en zou de ontwikkeling erg lang geduurd hebben. Om deze redenen heeft Microsoft in 2007 de stekker uit het project getrokken.

WoW killer

De Halo MMO had volgens Monk een 'WoW killer' moeten worden. De game, die ontwikkeld zou worden door het inmiddels gesloten Ensemble Studios, had zich met World of Warcraft moeten meten. "We hebben ons al eerder gemeten met Blizzard Entertainment'', zegt Monk, doelend op de Age of Empires-serie die zich in hetzelfde genre ophield als Blizzard's StarCraft.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou