Nieuws

Halo-medebedenker over tv-serie: 'Weet niet waar de inspiratie vandaan komt'

'Ik zei niet dat ik de show haat'

Geschreven door Marvin Toepoel op
Bungie-veteraan Marcus Lehto zegt dat de Halo-tv-serie "heel anders" is dan de spellen die hij heeft helpen maken.

Marcus Lehto werkte aan Halo: Combat Evolved als art director, werkte ook in die hoedanigheid aan Halo 2 en 3 en was dus betrokken bij de totstandkoming van het Halo-universum. Hoewel hij al niet meer bij Bungie werkt - Lehto is nu game director bij EA - schroomt hij niet op Twitter zijn mening te delen over de Halo-tv-serie op Paramount+.

"Veel gemixte emoties en meningen", was Lehto's eerste opmerking over de serie, nadat een fan hem naar zijn mening vroeg. Enkele dagen later nam hij een stelligere positie in in reactie op iemand anders: "Ja, ik weet niet zeker waar de inspiratie voor de show vandaan komt. Niet de Halo die ik gemaakt heb."

Lehto kwam daar enigszins op terug: "Voor de duidelijkheid, ik zei nooit dat ik het niet leuk vind. Sommige delen zijn interessant. Ik ben gewoon verward door veel van de keuzes die gemaakt zijn, die ver buiten de fictie lijken te liggen die ik heb helpen maken."

Bron: Marcus Lehto (Twitter)

Dit artikel delen:

Lees meer

Final Fantasy 14 binnenkort te spelen op Steam Deck Hideo Kojima verstuurt cryptische tweet na Death Stranding 2-lek Norman Reedus
24

Reacties op: Halo-medebedenker over tv-serie: 'Weet niet waar de inspiratie vandaan komt'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 22 mei 2022 13:40
    Thja hij werkt dan niet mee aan de tv serie maar de huidige makers van de Halo franchise hebben 100% hun medewerking gegeven aan de tv serie dus als fans boos zijn moeten ze toch echt bij Microsoft en 343 aankloppen.


    Ik als non halo fan vind de serie overigens leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sc00byd00die

    • 22 mei 2022 14:13
    @coola Daar sta je dan grotendeels alleen in.

    Ik als day 1 halo fan vind het werkelijk verschrikkelijk wat ze met deze tv serie gedaan hebben zeker nu Halo infinite ook al niet lekker loopt.

    343 weet gewoon niet wat halo is en wat ze ermee moeten sinds hun de ip in handen hebben gaat het alleen maar berg af!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 22 mei 2022 14:47
    @sc00byd00die

    Wat een onzin de multiplayer is geweldig , beste zelfs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 mei 2022 15:10
    @Tyranus

    Daarom verliest het elke dag nog spelers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 22 mei 2022 16:46
    Dat komt niet door de gameplay maar door het gebrek aan content ik speel het ook elke dag een paar potjes en vind m heerlijk spelen @Roy36NL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 mei 2022 16:55
    @Improv geen content maakt het toch een slechte belevenis. En ik zeg alleen maar wat ik lees op het internet en daar hoor ik dat het aantal spelers online zakt als een oude onderbroek. Zullen heus wel mensen zijn die het leuk vinden, maar neemt niet weg dat door gebrek aan content het geen denderende multiplayer game is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 22 mei 2022 19:46
    @Improv waarom zou het nieuwe content moeten hebben, genoeg multiplayergames die eigenlijk amper tot geen nieuwe content krijgen en dagelijks nog doodgespeeld worden zoals bv CS:GO.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 22 mei 2022 21:35
    @Improv Sluit me aan bij de rest de content droogte bij halo is absurd en te lang.

    Die belachelijke serie maakt de situatie ook niet beter!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 mei 2022 18:46
    @Roy36NL ik speel het zelf nog af en toe masr door de weinig content speel ik het wel minder dan in begin. Moet wel zeggen vroeger speelde ik halo nooit online en deze speelt wel alles een zonnetje. Maar dingen kunnen beter en had ook al gemoeten vanaf het begin vind ook ik. Ben wel door laaste update even opnieuw begonnen aan de sp voor alle skulls

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 mei 2022 18:53
    Ik heb het 1 keer doorlopen toen was ik er wel klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 mei 2022 19:47
    @Roy36NL dat kan he je zal niet de enige zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 23 mei 2022 22:29
    @Roy36NL

    Apart dat jij dat elke dag bijhoud

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sc00byd00die

    • 22 mei 2022 16:52
    @Tyranus Feiten zijn geen onzin ;)

    De Player base is sterk verminderd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 22 mei 2022 18:44
    Klopt idd wel dat de playerbase is gezakt en dat is echt wel hun eigen schuld door zo weinig updates. Maar alsnog speel ik t met veel plezier @sc00byd00die

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 23 mei 2022 09:58
    Dat 343 Halo niet snapt vind ik wel erg kort door de bocht. Dat spelers verliest kan meerdere oorzaken hebben. Aan de gameplay en de maps kan het niet liggen, die behoren tot de beste sinds Halo 2/3. Hoeveelheid nieuwe content? Ja misschien. Zelf denk ik dat het meer komt door de hoeveelheid (mp) games die op de markt zijn en komen. Halo is toch wel een oldschool franchise en moet het vooral hebben van de loyale Halo fans. Andere gamers zullen wat sneller afhaken misschien. Zelf speel ik het nog steeds heel graag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 23 mei 2022 22:30
    @sc00byd00die

    Een potje knallen speelt nog altijd geweldig, voor mij kan daar geen cod of bf tegenop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 23 mei 2022 12:13
    @coola Nou indd. Ik ben ook geen halo fan van het eerste uur. De serie vind ik wel heel vermakelijk en kijk het met plezier. Dat het volgens de meeste fans niks met de games te maken heeft of veel te ver van de lore staat….tja daar kan ik dan niet zoveel mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 22 mei 2022 13:49
    Serie heeft weinig met Halo te maken. Random 13-dozijn sci-fi voor sy-fy in. Ze hebben de CGI assets gebruikt van Halo, maar daar houdt de vergelijking op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 22 mei 2022 15:44
    Dag 1 Halo fan en wat ik al las sla ik over.
    Jammer want volgens mij als je paar games doet en paar boeken en strips heb je genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 22 mei 2022 17:02
    Als halo fan vind ik het wel vermakelijk. Cgi is niet perfect maar het ziet er goed genoeg uit. Vooral voor een serie ziet het er goed uit.