Nieuws
halo infinite

Halo Infinite uitgesteld naar 2021

Een van de redenen is het coronavirus

Geschreven door Michel Musters op
Halo Infinite is uitgesteld naar 2021. De game lanceert daardoor niet meer gelijktijdig met de Xbox Series X eind dit jaar.

Dat heeft 343 Industries via social media laten weten. "We hebben de moeilijke beslissing gemaakt om onze releasedatum naar 2021 uit te stellen, zodat het team genoeg tijd heeft om een Halo-ervaring te leveren die aan onze visie voldoet", aldus studiohoofd Chris Lee.

Volgens hem ligt het uitstel aan diverse redenen, maar hij noemt specifiek het coronavirus als een oorzaak van moeilijkheden tijdens de ontwikkeling. Hij bedankt fans voor hun begrip en laat blijken dat hij begrijpt dat het voor veel gamers moeilijk te verkroppen is.

Halo Infinite zou in eerste instantie ergens eind dit jaar op Xbox Series X, Xbox One en pc verschijnen. De multiplayer van Halo Infinite wordt free-to-play.De Xbox Series X moet in november dit jaar lanceren, zo heeft Microsoft vanavond aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Series X komt in november uit Krijg controle over je digitale leven met Ubuntu Touch
24

Reacties op: Halo Infinite uitgesteld naar 2021

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kloakaTV

    • 11 augustus 2020 21:21
    Wauw niet verwacht. Een hoop drama op social media hierover gok ik. Zelf lig ik er niet wakker van ik ben wel team Xbox al jaren, maar Halo heb ik nooit wat gevonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 augustus 2020 21:27
    Zo xbox die een keer een game uitstel inplaats van fixed na release. Vind het een goeie set misschien dat ze nu wel de mooie grafics kunnen maken. Ben dan benieuwd wat hun grote triple a word van hun zelf want volgens mij komt er verder na halo niks op dit moment uit toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 11 augustus 2020 21:50
    Die is er niet na mijn weten @hulstpower

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 augustus 2020 07:08
    @xeros Volgens mij dus ook niet.
    Nou vind ik de ps5 line up ook niet bijzonder maar die hebben wel Ratched and Clank die er nog heel mooi uit ziet. Niet perse system seller maar is wel een goeie triple a game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 11 augustus 2020 21:37
    Liever uitstel dan een halfbakken product dat nog maanden gepatched moet worden. Teleurstellend maar een goede keuze, denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 11 augustus 2020 21:52
    Ja dat is na 5 jaar wachten wel een behoorlijke domper.
    Je wilt bij voorkeur gelijk met launch een tripe A exclusive, maar dat gaat dus helaas niet door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 11 augustus 2020 21:56
    Dit kon je na die gameplay demo al aan zien komen. En kudos voor Microsoft dat ze dit doen, veel publishers hadden ten kosten van alles ervoor hebben gezorgd dat hun game in het najaar gewoon uit is, ook al betekent dat een game die niet af is uitgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 11 augustus 2020 21:58
    Ik denk dat ze na alle kritiek deze moeilijke keuze hebben moeten maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 augustus 2020 22:01
    Niet getreurd crackdown 3 werd ook vaak uitgesteld en dat was ook een systemseller 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nemesis1602

    • 11 augustus 2020 22:26
    Dubbel en lastig. Goeie set waarschijnlijk voor de kwaliteit van de game. Ik was persoonlijk ook niet overtuigd van de recente trailer. Vond Halo 5 er qua stijl mooier uitzien. Microsoft had Halo natuurlijk eigenlijk als launch game willen hebben, maar een halfbakken titel afleveren zou hen ook niet in dank zijn afgenomen (**kuch** Blizzard **kuch**).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 11 augustus 2020 22:29
    Dit zag ik al wel een beetje aankomen na de gameplay reveal hadden ze zo veel gezeik gekregen dat ze bijna niet anders kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 11 augustus 2020 22:38
    Ja dit is natuurlijk belachelijk wedden dat ze rond 2021 zeggen dat de game alleen naar Series X komt en niet meer maar de xbox one.. Dit veranderd wel de zaak weer allemaal want waarvoor koop ik nu dan een Xbox Series X?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kloakaTV

    • 12 augustus 2020 03:36
    @ViperVenom eh om de nieuwe generatie spellen straks te kunnen spelen ? Daarnaast met alle benefits van de series x ook je huidige bibliotheek aan spellen spelen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 12 augustus 2020 08:12
    @kloakaTV Waarom zou ik 500eu uitgeven om mijn huidige bibliotheek te spelen?

    Alle X games komen ook naar de One.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 12 augustus 2020 07:27
    @ViperVenom Waarom zouden ze dat doen? Ten eerste is ie al aangekondigd als xbox one en series x game. Ten tweede heeft MS aangegeven dat alle first parties nog minstens een jaar naar xbox one blijven komen.
    Als Halo de enige reden zou zijn om een Xbox te kopen is die reden er in 2021 nog steeds toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 11 augustus 2020 23:51
    Prima, even met man en macht knallen en releasen met raytracing. Ik ben toch wel even zoet met oa Cyberpunk. Ik heb liever dat ze de boel goed oplappen i.p.v. half internet een reden te geven om te klagen. Komt wel goed, ik heb er nog steeds vertrouwen in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 12 augustus 2020 08:09
    Tsjaa staat niet in de verklaring. Maar denk dat het uitstellen wel degelijk met de kritiek te maken heeft die het heeft gehad. Als het een build was van enkele weken geleden moet je geen wonderen verwachten dat je dit in 3 maanden tijd nog heel veel veranderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 12 augustus 2020 08:17
    Zo en nu staat ps er toch even beter bij met hun DLC game….. slechte zaak van ms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 augustus 2020 08:27
    @Aces-82 veel te hoog van de toren lopen blazen. Ze brachten het of we wat baanbrekends te zien zouden krijgen. Nou kwamen wij ff van een koude kermis thuis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 12 augustus 2020 08:33
    @Roy36NL ja idd maar dat vind ik van beide consoles. Ze hebben mij nog niet overtuigd met games.