Nieuws
Halo Infinite

Halo Infinite-ontwikkelaar: 'Ik voel ieders pijn op gebied van progressie'

Battle Pass ligt sinds lancering onder vergrootglas

Geschreven door Michel Musters op
De kritiek die wordt geuit op de progressie die spelers in de Halo Infinite-multiplayer boeken, is volgens hoofd van designs Jerry Hook begrijpelijk.

Sinds de plotselinge release van de multiplayerbèta eerder deze maand zijn er onder spelers klachten over de Battle Pass, omdat het onder andere te lang zou duren om levels omhoog te gaan. Inmiddels heeft 343 Industries al een update uitgebracht waarmee bepaalde onderdelen aangepast worden, maar Hook heeft op Twitter gemeld dat hij de kritiek begrijpt.

"Ja, ik speel nog steeds Halo en ik voel ieders pijn wat betreft de progressie. We gaan deze week weer aan de slag en dit staat bovenaan mijn lijst met het team." Het lijkt er dus op dat er de komende tijd meer aanpassingen worden gedaan aan de Battle Pass en de snelheid waarmee en manier waarop er progressie geboekt kan worden. 

De multiplayer van Halo Infinite lanceerde op 15 november op Xbox-consoles en pc en is gratis speelbaar. De campagne komt op 8 december uit en betreft wel betaalde content, al komt het ook op Game Pass te staan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vampire: The Masquerade – Swansong uitgesteld naar 19 mei Nieuwe Bioshock-game heet mogelijk Bioshock Isolation
9

Reacties op: Halo Infinite-ontwikkelaar: 'Ik voel ieders pijn op gebied van progressie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 30 november 2021 08:57
    Wat is precies het probleem en hoe groot is het probleem. 40 uur grinden voor 1 lvl of item vrij spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 30 november 2021 09:09
    @GoofyZ3
    Het gaat wat langzaam ja, maar het tempo vind ik niet eens zo n probleem. Seizoen 1 duurt ten slotte tot mei. Heb aardig wat gespeeld, ben nu lvl 17. Maar voornamelijk dat de xp die je krijgt volledig gebaseerd is op willekeurige challenges als x aantal kills met dit wapen. Daarbij is de playlist ook willekeurig, dus soms zit je een tijd lang te spelen zonder dat de juiste gamemode of map voorbij komt voor de paar challenges die je hebt. Goed spelen, volgens de objectives van de gamemode, en winnen met je team wordt praktisch nooit beloond. Je zou zeggen dat dat voor de officiele release aangepakt zou kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 november 2021 17:52
    @COSMIC_TSAR Eens dat het wat langzaam gaat alleen het gaat wel om cosmetics geloof ik en de MP is f2p dus wat wil je. Ik speel de game omdat ik deze leuk vind waar de cosmetics een bonus zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 30 november 2021 09:52
    @GoofyZ3 Mij interesseert een battle pass niet zo heel erg, dus focus mij ook niet op de challenges. Als je het dus op die manier speelt, dan level je als volgt:
    10 uur spelen = ongeveer 5 levels
    dus ~200 uur voor level 100, de max. Hier heb je 6 maanden de tijd voor, dus 200 uur / 26 weken = 7,7 uur per week spelen om de max te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 30 november 2021 13:37
    Wat een onzion quote, ze hebben het zelf ontworpen en afgesteld gedurende de afgelopen ontwikkeljaren , en dan zal er niemand in de playtesting geweest zijn die zei dat het een k*tsysteem is ? (oh wacht iedereen viel er al over in de eerste beta's.

    Het is een uitmelk-pas , want leuk die berekeningen hierboven , maar ik heb misschien maar 1 a 2 uurtjes tijd om halo te spelen in de week, naast werk en andere systemen/games die mn aandacht verdienen. Ik heb totaal geen gevoel van progressie of rewards als ik een amazing play heb in capture de flag of in team slayer iedereen de moeder schiet. En ondanks dat de game gewoon goed is, is dit F2p systeem precies waarom ik zon hekel heb aan dit soort onzin. De game respecteert mijn tijd niet. en ik begin langzaam mijn aandacht voor halo alweer te verliezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 30 november 2021 13:51
    Je speelt gratis een Triple-A game en loopt te zeiken dat je andere kleurtje niet snel genoeg vrij speelt. Bijzonder dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 30 november 2021 17:51
    @WvA het ligt wel iets genuanceerder. Ze hebben het regulere Halo XP ranking systeem er uit gehaald voor dit grindy irritante Battlepass.
    Niemand speelt de objectives, omdat ze bezig zijn om Battlepas challenges te competen.
    Een ranking XP systeem en een appart Battlespas er naast is prima, maar nu voelt het unrewarding en zinloos voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 november 2021 17:53
    @WvA Haha, helemaal mee eens. Misschien dat voor sommige mensen de fun of motivatie echter wordt gehaald uit het unlocken van dit soort dingen, ik heb geen idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 30 november 2021 17:47
    Het klassieke verhaal van pas optreden wanneer er een backlash ontstaat.
    Zit wisten al lang dat dit systeem gezeik ging opleveren.