Nieuws
Halo Infinite

'Halo Infinite nog altijd gepland voor 2021, ook voor Xbox One'

Eerdere geruchten lijken niet te kloppen

Geschreven door Michel Musters op
Ondanks de geruchten heeft 343 Industries opnieuw bevestigd dat Halo Infinite gepland staat voor 2021 en ook naar Xbox One komt.

Eerder deze week deden er geruchten de ronde dat Halo Infinite mogelijk pas in 2022 uitkomt. De game werd eerder deze zomer uitgesteld - oorspronkelijk had de shooter eind dit jaar als lanceringsgame voor de Series X moeten uitkomen.

John Junyszek, de community manager van 343 Industries, laat nu op social media weten dat het spel toch echt in 2021 uit moet komen. Ook drukt hij geruchten over de annulering van de Xbox One-versie de kop in. Het spel staat gepland voor Xbox Series X, Xbox One en pc, en die systemen moeten volgens Junyszek niet veranderen.

Hoewel dit tussen nu en de lancering natuurlijk nog kan veranderen, moet de herbevestiging van 343 Industries fans wat geruststellen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Game gebaseerd op Cobra Kai-serie onthuld Vierde speelbare personage van Outriders onthuld
12

Reacties op: 'Halo Infinite nog altijd gepland voor 2021, ook voor Xbox One'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Linksquest

    • 26 augustus 2020 09:35
    Dat is mooi, wil deze graag spelen en niet perse voor 1 game al meteen een nieuwe console moeten kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 10:11
    Zo zie je maar weer dat je beter kan wachten met fake news te verspreiden. En ja; ik kijk nu ook naar gamer.nl die graag gehoor geeft aan geruchten, al dan niet benoemd dat het een gerucht betreft (was in dit geval wel zo trouwens).
    En of het bewust is of niet, ik krijg er altijd een zure smaak van in mijn mond als platforms op deze manier in een kwaad daglicht worden gezet. Je kweekt daar een negatieve vibe mee, terwijl dat heel niet nodig blijkt te zijn.

    Ja het is zonde dat Halo uitgesteld is, maar ik ben er van overtuigd dat het for the better is. Als een game zoveel aandacht trekt dan wil je het perfect hebben. Kijk bijv. naar tLoU2. Het moet gewoon goed zijn. Dat is het nieuws wat we gekregen hebben; klaar. Al die random meuk die daar achteraan komt; laat het lekker zitten, wacht gewoon op nieuws uit eerste hand. We lezen hier niet de Story of de Prive.
    Microsoft heeft deze nieuwe generatie genoeg (soms zelfs teveel haha) van zich laten horen, dus als er nieuws is komen ze er heus wel mee. Lijkt mij voor een gamesite beter dan een platform dat constant zijn kaken op elkaar houdt.

    We zijn er bijna mensen, dan kunnen we eindelijk los op de nieuwe gen. Laat het een feestje voor gamers worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 augustus 2020 10:51
    Ik denk dat geruchten niet hetzelfde is als 'fake news'. Sterker nog: dit soort geruchten wordt vaak opzettelijk de wereld in geholpen om de reacties te peilen om vervolgens het beleid erop aan te passen.

    Daarnaast zijn geruchten ook vaak wél waar. Zo heb je hier misschien als eerste gelezen over de Xbox Series S, een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. :)

    Zolang duidelijk het verschil wordt gebracht tussen nieuws en geruchten denk ik niet dat Gamer.nl hier iets kwalijk te nemen valt. In tegenstelling bijvoorbeeld tot de spoiler van Life is Strange 2. :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 11:38
    @denver Daar zijn we inderdaad nog steeds kwaad over, laat dat duidelijk zijn. hehe.. (maar echt!) ..

    Nee, oke. Ik geef je gelijk dat er verschil is tussen geruchten en fake-news.. maar laten we dan wel stellen dat de bron van een gerucht essentieel is om er überhaupt gehoor aan te geven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als jan en alleman iets roept dit gepost wordt. Anders zouden jij en ik ook een duit in het zakje kunnen doen.

    Waar het mij om gaat is dat er door sommige van die geruchten een hele negatieve tendens wordt gecreëerd.. welke zwaar onterecht is; maar niet door iedereen juist geprocessed wordt waardoor dit gevoel blijft hangen. Hierdoor verliest een onpartijdige nieuws partij zijn geloofwaardigheid en is vaak de reden dat ze overkomen en beschuldigd (mede door mij) als biased.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 26 augustus 2020 12:43
    @kleinekoosjer Allicht posten we niet van iedereen zomaar geruchten online, wel van de wat bekendere insiders.
    Of iets positief of negatief is, bepaal je toch echt zelf. Ik zag het juist als iets positiefs als ze voor Halo Infinite de Xbox One-versie zouden droppen, omdat ze dan de volle next-gen-capaciteiten konden benutten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2020 13:19
    @ErikNus Als ze de xbox one versie zouden droppen zouden ze net zo goed de hele game kunnen droppen en opnieuw beginnen.
    Waarom deze game is gemaakt voor xbox one en later is de series x versie er bij gekomen.
    En kijk naar games die nu op pc zijn en ps4 of xbox one metro exodus ziet er op alle 3 heel mooi uit maar beter op pc word in mijn ogen niet terug gehouden door de ps4 of xbox one. Denk dat het probleem halo infinite ligt bij 343 en de keuzes die ze gemaakt hebben.
    Als je kijkt naar halo 4 die 360 game is is mooier dan halo infinite op xbox one x zelfde als halo 5 op xbox one x.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 14:30
    @ErikNus Dat mag je uiteraard vinden. Daarin ben je geheel vrij. Maar zie wat voor reacties het teweeg brengt. Je moedigt mensen wel aan om (wederom) hun gal over Xbox te spuwen:

    'Waar is MS toch mee bezig?!?'
    'ze lijken wel helemaal de weg kwijt bij ms en 343'
    ' Waardeer mijn natte jonge pxxsje'.. . etc etc..

    Oke, die laatste vat ik zelf ook even niet.. ik zie het de laatste tijd nogal vaak in de comments. Anyhoe; blijf ons verrassen met mooie stukken; maar probeer de positiviteit er wel een beetje in te houden.

    Persoonlijk vind ik juist dat ze echt goed bezig zijn bij MS; ze hebben studio's aangetrokken, komen met een beest van een console, hebben een belachelijk goede deal met PASS, innoveren met Xcloud, staan meer open voor crossplatform en zijn open in hun verhaal.. Ze doen echt wel hun best; en ik snap best dat ze moeten opboksen tegen een reus, maar voorlopig is de gamer bij Xbox spekkoper. En dat is allicht ook het rare; ik heb het gevoel dat PS fans graag zeuren over de Xbox maar dat Xbox gebruikers zelf juist heel tevreden zijn met de console. Althans dat is in mijn kringen zo. Het zal allicht de leeftijd zijn.. Ik hou er in ieder geval niet zo van om iets af te kraken wat een ander wel tof vind. Het heeft ook zo weinig zin.. geniet gewoon van het geen dat jij hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 26 augustus 2020 14:35
    @kleinekoosjer ' Waardeer mijn natte jonge pxxsje'.. . etc etc.. 🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2020 15:32
    @kleinekoosjer ben het helemaal. Met je eens. Maar waar micro het goed doet hebben ze 2 fouten gemaakt dat was hun 1e show met next gen gaan we zien en zagen er weinig van en met halo hebben ze grote fout gemaakt. De game is goed voor xbox one on mijn ogen maar had meer verwacht grafisch en dat ze de game nu uitstellen hoop ik dat ze het nog mooi kunnen maken binnen nu en release. Maar vond Sony ook niet super bijzonder om eerlijk te zijn die openen met een game uit ps3 tijd gta5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 26 augustus 2020 16:36
    @kleinekoosjer
    Dus omdat de mogelijkheid er is dat mensen slecht over xbox gaan praten, mag gamer.nl sommige geruchten niet plaatsen? Of zie ik het dan te zwart wit?
    Klinkt een beetje als een fan die het vervelend vind als mensen slecht over zijn 'merk' praten.

    Fan(boys) zullen altijd slecht praten over de concurrent. Xboxfans zeiken op PS en PSfans zeiken over Xbox. Is altijd zo geweest, zal ook altijd zo blijven.

    Gewoon niet zoveel aantrekken van de reacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 17:12
    @Akira Uiteraard mogen ze plaatsten wat ze willen; dit is niet mijn site. Waar ik voor pleit is goed onderbouwde geruchten en niet als iemand maar 'wat' roept dat dit over wordt genomen als nieuws. Maar Erik heeft mij daar al keurig op geantwoord en gemeld dat zij daadwerkelijk kijken naar de bron, dus dat is in orde.

    Wat andere schrijven zou ik inderdaad voorbij moeten laten gaan. Daar geef ik je volledig gelijk in.. en het is uiteraard een utopie dat alle mensen vrolijk hand in hand zullen lopen in vrede en geluk. En dat is ook heel niet nodig; goede discussie houdt ons scherp. Als iedereen het maar met elkaar eens is verslappen we en worden we week. Mijn punt is meer; Xbox wordt wel heel gauw in een verdomhoekje gezet. En dat 'tegenstanders' dat doen; tja prima.. doe je inderdaad niets aan en het mag; iedereen mag zeggen en vinden wat hij/zij wilt; mits binnen de norm uiteraard; er hoeft niet gescholden te worden. Ik zie echter een site als deze liever als medium dat correcte en juiste info verschaft ipv olie op het vuur te gooien. Ik zal verder nooit iemand monddood maken in een discussie. En uiteraard kritiek uitten mag zeker: De punten die hulstpower hier aankaart zijn uitstekende punten van kritiek. Waarom? Omdat ze kloppen. De commincatie afdeling van Xbox heeft bij die eerste showcase te hard van de toren geblazen en de kritiek op Halo? Tja.. ik vond het er uitzien als Halo (ben geen die hard Halo fan trouwens); het was fraai maar niet mind blowing. Of het de daaropvolgende shitstorm verdiende.. nee vind ik van niet..
    Het was alsof er allemaal rode stipjes van sluipschutters op die trailer stonden, nog voordat ie begonnen was. En dat dit dus het hele eieren eten.. (let op; ik ga weer als een Calimero klinken.. in 321..) MS kan het in velen ogen gewoon nooit goed doen.. Dat is gewoon een feit op dit moment. Natuurlijk mag er kritiek zijn; als dat volledig terecht is, maar ik hoop dat mensen inzien dat het allemaal niet zo slecht is wat er gebeurd in 'kamp xbox'. Nogmaals; ik ben mega blij met dat ding en kijk rijkelijk uit naar de volgende gen. Want geloof me; het gaat goed komen, zwowel voor xbox, playstation, nintendo en pc fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 27 augustus 2020 11:11