Op Xbox Addict is de chat log van de IGN chat met Bungie te vinden. Aangezien bezoekers vragen mogen stellen is het niet toegespitst tot één onderwerp maar komt echt alles aan bod. Zo vraagt iemand of er een speelbare versie op de eventuele MS Gamestock van 2001 te zien zal zijn. De Gamestock komt er, maar wat voor rol Halo daarin gaat spelen is nog niet bekend, aldus Bungie. Verder zal Halo in ieder geval voor de Mac, PC en natuurlijk de Xbox gepoort worden. Over voice communication kan men nog niet veel zeggen, omdat een microfoon niet standaard bij de Xbox zit en ook niet iedereen er één zal kopen. Voor alle andere vragen wijs ik je door naar Xbox Addict.[Vincent-IGN] [GreyDeath] question for bungie guys: How will the issue of control in halo be handled on the xbox, and is it true that there won't be a keyboard/mouse for xbox?

[Vincent-IGN] [Halo_John] This is our #1 design issue: Make FPS control RULE on the XBox. Without getting into details we're devoting a lot of time to this right now...

[Vincent-IGN] [Wassabe] Will Xbox HALO look the best compared to the PC and MAC?

[Vincent-IGN] [Halo_John] Unknown, but developing for a dedicated platform has its advantages: We can use ALL of the cool graphics hardware like custom shaders, real time lighting, bump mapping, etc...

[Vincent-IGN] [Halo_John] We also know exactly how fast the game will run so we can tune content to work best on that platform. Of course, this is compared to today's PCs...

[Vincent-IGN] [VP] Will the game be using the hardrive for any features other then saving your game state? Will the game be a Partial install so it will play off the DVD-ROM and harddrive cooperatively?

[Vincent-IGN] [Halo_John] Unknown. We have a few ideas of how we'd use the HD to enhance the game but a lot of these are still up in the air. online Er wordt nog wel erg veel met 'unknown yet' geantwoord op het moment. Óf men wil nog niet te veel kwijt, óf het schiet nog niet echt op...