Nieuws

Halo 5 bevat geen lokale splitscreen; alle multiplayer maps gratis

Co-op online zonder Xbox Live Gold

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De exclusieve Xbox One-shooter Halo 5: Guardians krijgt geen lokale splitscreen voor de coöperatieve campaign, een van de grote trekpleisters van de voorgaande Halo-titels. Daarnaast zijn alle multiplayermaps die de game krijgt gratis te downloaden. Dit werd bekendgemaakt in een uitgebreid artikel uit gamemagazine Game Informer.

Tegenover het ontbreken van de lokale splitscreen staat de mogelijkheid voor spelers zonder een Xbox Live Gold-abonnement om de coöperatieve-modus online te spelen. Bij de lancering bevat Halo 5: Guardians meer dan 20 multiplayer maps. In juni 2016 komen er daar nog 15 bij.

Op de E3-beurs volgende week wordt er tevens een nieuwe multiplayermodus uit de doeken gedaan. Deze moet ‘alle aspecten van Halo met elkaar combineren en is iets wat fans altijd al hebben willen maken’ schrijft Game Informer.

Halo 5: Guardians verschijnt 27 oktober voor de Xbox One.

Bron: Game Informer

Dit artikel delen:

Lees meer

The Witcher 3: Wild Hunt-dlc bevat nieuwe Gwent-kaarten ‘The Last Guardian wordt getoond op de E3’
13

Reacties op: Halo 5 bevat geen lokale splitscreen; alle multiplayer maps gratis

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Cor9

    • 10 juni 2015 09:28
    Die nieuwe modus zal wel een of andere planet conquest of soort van clanmatch zijn.

    Heel jammer dat er geen local split screen meer is. De enige reden die ik kan bedenken: de X1 kan Halo 5 splitscreen niet aan zonder de resolutie/fps zodanig te reduceren dat de ervaring eronder lijdt. Wel fijn dat de maps gratis zullen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Waltaro91

    • 10 juni 2015 09:59
    Komt ie ook naar windows 10?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xanadu

    • 10 juni 2015 10:23
    Nee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Waltaro91

    • 10 juni 2015 11:54
    Zonde, gemiste kans(en).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Eshura

    • 10 juni 2015 10:17
    Ook geen multiplayer split-screen?
    Heel erg jammer dit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kers

    • 10 juni 2015 12:54
    Campaign split-screen gaat het hier om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 10 juni 2015 14:10
    Dit wordt inderdaad niet gezegd. Maar het wordt ook niet gezegd dat er wel muli-player split-screen zal zijn. Dit baart mij zorgen.

    Voor mij is de split-screen campaign en multi-player altijd een gigantische plus geweest voor Halo. Als er geen split-screen multi-player is, dan wacht ik waarschijnlijk met mijn aanschaf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Eshura

    • 10 juni 2015 10:18
    Game-mode misschien een mix van de normale halo games en Halo Wars?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xanadu

    • 10 juni 2015 10:23
    Hetgene wat Halo voor veel mensen zo leuk maakte…zonde…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 10 juni 2015 11:13
    Nou, daar ging mijn hype voor Halo 5 de deur uit. Lokale co-op is juist de rede voor mij om Halo te spelen.

    Oh, maar voor wie nog steeds zeer uitkijkt naar Halo:
    soundcloud.com/huntthetruth
    Zeer koele podcast voor de Halo Lore fanaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 11 juni 2015 11:35
    Ach je hebt maar 2 handen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RicharC

    • 10 juni 2015 12:03
    Zal ik het als eerste zeggen dan, gratis alle mp maps! Voor mij veel belangrijker….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 10 juni 2015 19:05
    Blij dat me voorstel is aangenomen, maar ook goed voor de arme mensen.

    Ik game achter me bureau dus ik had er toch al niks mee, en verder ben ik thuis de enigste gamer.