Spartan Ops is een coöpmodus voor vier spelers die wekelijks wordt voorzien van nieuwe, gratis, content. Elke week verschijnt er een nieuw filmpje met een set missies die samen een verhaal vormen dat vergelijkbaar is met de campaign-modus in de game.
De competitieve multiplayer van Halo 4 is verbonden met het verhaal uit de campaign-modus. Spelers zijn Spartan IV-soldaten van het ruimteschip UNSC Infinity, dat ook meerdere malen in het verhaal terugkomt. De competitieve multiplayer bevat onder andere de nieuwe Regicide-modus. Hierin is de speler met de hoogste score de 'king'. Hoe hoger zijn score, hoe meer punten de speler die hem neerschiet krijgt.
Zowel Spartan Ops als de competitieve multiplayermodus zijn drop-in/drop-out. Dit betekent dat spelers op alle tijden in en uit een multiplayerpotje kunnen stappen en niet hoeven te wachten in lobbies.
Reacties op: Halo 4 krijgt Spartan Ops-modus, geen FireFight
pschyco henk
die andere updates die er komen, zoals forerunner vision en random weapon spawn vind ik maar niks
zeker die random weapon spawns, ze doen dit om weapon camping tegen te gaan?? persoonlijk heb ik tijdens het spelen daar geen last van dus ik die dat niet zo zitten
ben voor de rest wel benieuwd naar de game
pimstrengers
Monteblommie
Campaign:
- halo 4 speelt zich bijna 5 jaar af na halo 3
- elites en grunts zijn terug als vijanden (iig in het eerste level) waarom ze je aanvallen is niet bekend.
-cortana is langzaam aan het door draaien, dit gebeurt met ai's die lange tijd geen nieuwe informatie en kennis in zich op nemen. Vaak na 5-7 jaar.
- het schip waarin mcchief zit crasht op een onbekende planeet.
- op deze planeet is een geheel nieuw ras van vijanden met verschillende klasses en voertuigen.
Multiplayer:
- nieuwe spartans met nieuwe customize mogelijkheden.
- credit systeem uit halo reach is terug maar nu samen met een soort XP systeem genaamd spartan points.
- classes kunnen zelf gemaakt worden met vrijgespeelde wapens en items.
- je kunt nu joinen mid game ( dit vind ik echt zwaar kut).
- alle mp maps spelen zich af in de holodek van unsc infinity.
- er wordt gevochten in dit holodek om de spartan IV's te trainen.
- bevestigde wapens: assault rifle battle rifle DMR assault carbine covenant carbine en magnum
- er komen nieuwe wapens
- er komen nieuwe voertuigen.
pschyco henk
eternalbliss
vind ik dan juist weer niet, maar we gaan zien wat er uiteindelijk van geworden is, zeer benieuwd.
dat je eigen classes kunt maken nu is ook wel chill, in reach had je zulke nutteloze offhands in de meeste classes.
verder wel interessant dat de MP gelinkt staat aan de story van de SP, volgens mij nog nooit eeder gebeurd bij games o: .
Monteblommie
Daarin was de multiplayer de burgeroorlog die zich afspeelde voort het verval van rapture.
Ik vind het altijd wel gaaf als ze mp aan de sp koppelen.
Bombing Psycho
Wilbertus
"Zowel Spartan Ops als de competitieve multiplayermodus zijn drop-in/drop-out."
fragfreak
Je kunt wel zeggen, dan moet je ze killen tijdens het wachten op de weapon spawn, maar dan moet je zelf ook 'saai' gaan spelen. Als ze niet weten waar de weapons droppen, dan krijg je wat snellere gameplay (als ze tenminste ook een paar nutteloze wapens in de drops doen, anders heeft het nog vrij weinig zin).
fragfreak
Reson.nl
Tevens is het drop in/drop out systeem echt een doodsteek voor halo, ze moeten juist instellen dat het onmogelijk is om te quitten, mocht je dat wel doen mag je wat mij betreft een dag niet meer spelen…..
Wat echt nooit mag gebeuren is de random spawns van wapens, er mag nooit iets random zijn in een competitieve game… het moet ALTIJD om skill gaan.
blazingfirehawk
blazingfirehawk
Bombing Psycho
blazingfirehawk
Reson.nl
Halo is nou eenmaal geen CoD of BF3, daar maakt het vrij weinig uit of je wint of verliest… (k/d boven alles voor 99% vd spelers, daarom niet minder leuk overigens)
Bij halo is winnen of verliezen een kwestie van teamwork, communicatie en skills. Ik ben er zelfs voor om het verplicht te stellen een headset te dragen voor bepaalde playlists( oa MLG)
Feit is dat als 1 iemand quit/niet zijn best doet/betrays maakt dat hij het expres voor 7 andere mensen verpest en daar horen conseqenties bij in mijn ogen.
V1C1OUS
Overmind
SiS Anacreor
2. Als 1 team leaved omdat team 2 beter is, dan is team 2 beter en hebben ze gewonnen. Dan moet team 1 niet aangevuld worden met betere mensen, waardoor team 2 afgemaakt wordt. De match moet beginnen en eindigen met zoveel mogelijk dezelfde spelers. Ook al moet player 2 eten en player 1 schijten. Dan hadden ze de match niet moeten beginnen en is het hun eigen domme schuld dat hun team verliest.
3. Drop In/Drop Out haalt verschrikkelijk veel van de competitieve spanning weg.
4. Gewoon nee.
iPown