"We zaten flink in de problemen toen we aan Fruit Ninja begonnen te werken. We moesten snel met iets komen, aldus Muscat. "Ik voelde me vreselijk schuldig over het feit dat ik het bedrijf met een verlies van 175.000 Australische dollars heb opgezadeld." Terugkijkend is Muscat blij dat Fruit Ninja zoveel geld heeft opgebracht voor de studio. Als doel had hij om op zijn minst evenveel met de game te verdienen als dat hij verloren had met Rocket Racing, de game die Halfbrick voor Fruit Ninja uitbracht. Het succes van Fruit Ninja zorgde ervoor dat iedereen zijn baan kon houden.

Muscat legt uit dat de studio met Rocket Racing een aantal fouten heeft gemaakt die het niet nog een keer wilde maken. Hij stelde daarom een lijst op met doelstellingen, met als rode draad "het tegenovergestelde doen van wat we bij Rocket Racing hebben gedaan. We hebben veel geleerd door te kijken naar games als Flight Control en Doodle Jump en al die andere casual games die enorm eenvoudig te spelen zijn. Fruit Ninja heeft daarom maar een gebruiksaanwijzing van vier woorden: 'slice fruit, avoid bombs'."