Al betwijfel ik of veel mensen ooit de Half-Life MOD 'They Hunger' hebben gespeeld, toch mag dit project tot een van de meest gewaardeerde worden gerekend binnen de community.

They Hunger was in eerste instantie gereleased als singleplayer MOD en zou later ook multiplayer elementen krijgen. Na dit eerste deel verschenen er nog twee opvolgers die door een grote groep gamers beter werd gewaardeerd als het zojuist verschenen Half-Life Blueshift van Sierra/GearBox.

PlanetHalf-Life had een interview met Neil Manke, de maker van They Hunger.Planet Half-Life: What is the most enjoyable part of level design? What is the most objectionable?

Neil Manke: I enjoy level design the most when it goes very fast. I hate it the most when it goes very slowly. Nothing is more discouraging and excruciatingly painful than banging one's head on the wall for a week over some small but persistent problem. :[ It is at times like that when I will seriously question why I even bother.

Planet Half-Life: For those that may be considering playing the TH series for the first time, do you feel that its best to go back to the first one, and play through or just jump in anywhere?

Neil Manke: Certainly if they haven't played it they should start at the very beginning.

Planet Half-Life: Will there be a TH4?

Neil Manke: No, no more mods from me, at least not for this year. I have started a construction project to improve my financial situation (i.e., damn near broke! LOL).Dat antwoord is dus duidelijk genoeg. Misschien moet de gamers een actie 'help Neil de winter door' organiseren? Bel Ivo Niehe maar alvast op!