Vrijdag konden we zien hoe de in-game actie van Renegade was. Om de hype levend te houden heeft EA een interview gehouden met producer Dan Cermak. De hoofdvraag is wat ze met deze titel willen bereiken, maar interessanter vond ik de vraag waar ze de inspiratie vandaan hebben gehaald. Deze komt van natuurlijk van de eerste C&C games, maar ook van Half-Life, System Shock II en de Quake en Unreal series. Q: What is the premise behind Renegade and what do you hope to accomplish with this title? Dan Cermak: When we were building the first Command & Conquer, we said to ourselves, "Wouldn't it be great to be down there in the action, experiencing the battle firsthand?" The action was fast and furious, the backstory fascinating, and the setting, full of exotic locales and technology, perfect for an action game. The more we thought about it, the more the Commando character came to mind. In C&C, he's about six pixels tall, but he made a huge impression with his sarcastic comments delivered after blowing up a building. Met de inspiratie zit het wel snor. Het filmpje vond ik alleen nogal saai overkomen, maar dat kan ook optisch bedrog zijn . Voor de rest van de vragen kan je terecht bij EAgames