Half-Life: Blue Shift kan zonder twijfel een van de kortste addons allertijden genoemd worden. Bijna iedereen had deze uitbreiding binnen 10 uur uitgespeeld. Veel gamers waren dan ook teleurgesteld over de kortheid van Blue Shift, maar weinig betekend niet altijd slecht zoals je in mijn review kan lezen. Waar ik wel van sta te kijken is de uitspraak van Randy Pitchford waarin hij zegt dat BS langer is geworden dan oorspronkelijk gepland.The goal was to create a high-density entertainment experience that would tell Barney's story without requiring people to spend a ton of time doing nothing. It's easy to make it take a long time to finish a game, but we focused on content density. Most people are compelled to play Blue Shift like a movie – they sit down to start and they don't stop until they've reached the conclusion. The game, plot and excitement are such that people don't want to stop. But, like a very good book, we often wish it would never end.

Ik vond wel dat Blue Shift een "high-density entertainment" ervaring bood, alleen welk spel vandaag de dag doet dat niet.

Voor de vragen over Half-Life voor de PS2, Team Fortress2 en Half-Life 2 ga je langs Gameplex.